Komoly erősítést szerzett a Canva az Adobe ellen
A Canva felvásárolta a népszerű Affinity kreatív szoftvercsomagot és a mögötte álló céget, amivel sikeresen pótolhatja az űrt B2B portfóliójában, ezzel is erősítve az Adobe-val szembeni versenyben a kreatív tervezőszoftverek piacán.
Az online tervezőplatform Canva bejelentette az Affinity mögött álló Serif nevű startup termékeinek és 90 fős csapatának felvásárlását, melynek köszönhetően újabb eszközökkel erősíthet a kreatív tervezőszoftverek piacát uraló Adobe-val szemben. A felek nem hozták nyilvánosságra az ügylet pénzügyi részleteit, Cliff Obrecht, a Canva társalapítója és vezérigazgatója csak annyit árult el, hogy a készpénzből és részvényekből álló csomag „több száz millió fontot ér”.
A 2013-ban debütált Canva az évek során számos felvásárlással szélesítette portfólióját, bekebelezte többek közt a Flourish, Kaleido, Pixabay szolgáltatásokat, de a sorban az Affinity lehet a legdrágább fogás. A Canva 175 millió felhasználót tudhat magáénak, de eddigi portfóliójával nem tudta megszólítani a B2B piacot, ez változik meg azzal, hogy az Affinity-vel a professzionális és szervezeti felhasználás előtt is megnyílik az út.
Az Affinity Mac és Windows platformokon is működő kreatív programcsomagot kínál, melynek részét képezi egy képszerkesztő (Affinity Photo), egy kiadványtervező (Affinity Publisher) és egy vektorgrafikus szerkesztő (Affinity Designer), utóbbit több ezer illusztrátor, tervező és játékdizájner használja.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Persze az Affinity felhasználói bázisa meg sem közelíti az Adobe szoftverei mögött álló közösséget, 3 millió kreatív szakemberről lehet szó. Az Adobe a közelmúltban nem közölt számokat, de 2017-ben közzétett becslések szerint az Adobe Creative Cloudnak 12 millió előfizetője volt, és 50 millió tagja lehet a Behance online közösségnek.
Az Affinity használói főleg az Adobe termékek alternatíváit kereső kreatív szakemberek. A cég termékei főleg azért váltak vonzóvá, mert használatukhoz nem kell megfizetni az Adobe-termékeket jellemző előfizetési díjakat, egyszeri vásárlási díj fejében örökös licenccel használhatók. A Canva nem zárkózik el azon lehetőség elől, hogy később előfizetéses modellben értékesítse az Affinity-t, de leszögezte, hogy az egyszeri díj mindig elérhető opció lesz. Cameron Adams, a Canva társalapítója a Canva és az Affinity közötti lehetséges jövőbeni integrációra mutatott rá, ami mellett a termékek különállóan is elérhetők maradnak, de nem részletezte, hogy mennyire szoros integrációról lehet szó.
Az Adobe ezzel szemben nem tudhat maga mögött szerencsés időszakot, a hatóságok nyomására fel kellett hagynia a Figma tervezőszoftver felvásárlására irányuló tervével, miközben az XD terméket a sikeres akvizícióban reménykedve parkolópályára tette. A Canva webdesign eszköze többek közt ezt a rést is pótolhatja.
Az Adobe helyzetén ront a többször kritizált árképzési modell, mivel a cég kreatív szoftvercsomagját nem lehet megvásárolni anélkül, hogy a felhasználó ne fizessen elő a Creative Cloudra, melynek legolcsóbb csomagja havi 22,9 dollár. A teljes Creative Cloud-előfizetés, amely magában foglalja a Photoshop, Illustrator, inDesign és egyéb alkalmazásokat, havi 59,99 dollártól kezdődik. Az Affinity viszont önálló termékként is megvásárolható, a cég Designer, Photo és Publisher eszközei 114,99 dolláros egyszeri fizetés ellenében érhetők el.