Olcsóbb lehet a reklámmentes Facebook
A közösségi óriás ajánlatot tett a szabályozóknak arról, hogy majdnem felére csökkentené a a reklámokat mellőző előfizetések árát a Facebook és Instagram platformokon.
A Meta tavaly november elején jelentette be, hogy lehetőséget biztosít az Európai Unióban, illetve az Európai Gazdasági Térség tagállamaiban, valamint Svájcban élő felhasználóknak arra, hogy reklámok nélkül használják a Facebookot és az Instagramot. A csavar: ezért havonta 10 eurót (nagyságrendileg 3900 forintot) kell fizetniük, de csak akkor, ha a weben rendelik meg a "szolgáltatást" - ha okostelefonjukról, akkor az Apple és a Google jutalékkezelése miatt az összeg 13 euróra nő. Már akkor sejteni lehetett, hogy alighanem ez az összeg lesz a következő években a bíróság(ok) előtt zajló viták legfontosabb ütközőpontja.
Az adatvédelmi szabályozókkal folytatott tárgyalásokat követően a közösségi óriás ügyvédje kedden egy brüsszeli tárgyaláson közölte az Európai Bizottsággal, hogy a cég a DMA-nak való megfelelés érdekében felajánlja az előfizetési költségek csökkentését, nem is kis mértékben: az eredeti 9,99 eurós ár 5,99 dollárra csökkenne, tehát majdnem az eredeti ár felére, a további fiókokért 4 eurós felárat kellene fizetni a jövőben.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Meta az év elején nyújtotta be a csökkentett díjra vonatkozó ajánlatot a szabályozó hatóságoknak, jelenleg pedig az adatvédelmi hatóságokkal folynak a tárgyalások az ügyben, különösen az ír felügyeleti szervvel közösen. A cég egyelőre várja az ír adatvédelmi bizottság visszajelzését, így pontosan nem tudni, hogy mikortól válik elérhetővé a kedvezőbb árú előfizetés.
Még a reklámmentes csomagok bejelentésének hónapjában a noyb jogvédő szervezet jogvédői is összeállították a beadványt az ír adatvédelmi testületnek, mely támadja az elképzelést, hogy a szolgáltató pénzt kér azért, hogy az európai felhasználók a fundamentális jogaikat gyakorolhassák. Más kritikusok magát a borsos díjat is kritizálták, hiszen a felhasználók havi 9,99 euróért szabadulhatnak meg a reklámoktól.
Míg az egyes próbafelmérések során a felhasználók csupán átlagosan 3-10 százaléka nyilatkozik úgy, hogy nem bánja, ha nyomon követik az internetes tevékenységét a perszonalizált reklámok kiszolgálásához, addig 99,9 százalékuk mégis beleegyezne ebbe már akkor is, ha csak egy jelképes, havi 1,99 eurós összeget kérnének el tőle azért, hogy ne kövessék az interneten.