:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2024. március 19. 14:00

Olcsóbb lehet a reklámmentes Facebook

A közösségi óriás ajánlatot tett a szabályozóknak arról, hogy majdnem felére csökkentené a a reklámokat mellőző előfizetések árát a Facebook és Instagram platformokon.

A Meta tavaly november elején jelentette be, hogy lehetőséget biztosít az Európai Unióban, illetve az Európai Gazdasági Térség tagállamaiban, valamint Svájcban élő felhasználóknak arra, hogy reklámok nélkül használják a Facebookot és az Instagramot. A csavar: ezért havonta 10 eurót (nagyságrendileg 3900 forintot) kell fizetniük, de csak akkor, ha a weben rendelik meg a "szolgáltatást" - ha okostelefonjukról, akkor az Apple és a Google jutalékkezelése miatt az összeg 13 euróra nő. Már akkor sejteni lehetett, hogy alighanem ez az összeg lesz a következő években a bíróság(ok) előtt zajló viták legfontosabb ütközőpontja.

Az adatvédelmi szabályozókkal folytatott tárgyalásokat követően a közösségi óriás ügyvédje kedden egy brüsszeli tárgyaláson közölte az Európai Bizottsággal, hogy a cég a DMA-nak való megfelelés érdekében felajánlja az előfizetési költségek csökkentését, nem is kis mértékben: az eredeti 9,99 eurós ár 5,99 dollárra csökkenne, tehát majdnem az eredeti ár felére, a további fiókokért 4 eurós felárat kellene fizetni a jövőben.

csökkenmeta

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A Meta az év elején nyújtotta be a csökkentett díjra vonatkozó ajánlatot a szabályozó hatóságoknak, jelenleg pedig az adatvédelmi hatóságokkal folynak a tárgyalások az ügyben, különösen az ír felügyeleti szervvel közösen. A cég egyelőre várja az ír adatvédelmi bizottság visszajelzését, így pontosan nem tudni, hogy mikortól válik elérhetővé a kedvezőbb árú előfizetés.

Még a reklámmentes csomagok bejelentésének hónapjában a noyb jogvédő szervezet jogvédői is összeállították a beadványt az ír adatvédelmi testületnek, mely támadja az elképzelést, hogy a szolgáltató pénzt kér azért, hogy az európai felhasználók a fundamentális jogaikat gyakorolhassák. Más kritikusok magát a borsos díjat is kritizálták, hiszen a felhasználók havi 9,99 euróért szabadulhatnak meg a reklámoktól.

Míg az egyes próbafelmérések során a felhasználók csupán átlagosan 3-10 százaléka nyilatkozik úgy, hogy nem bánja, ha nyomon követik az internetes tevékenységét a perszonalizált reklámok kiszolgálásához, addig 99,9 százalékuk mégis beleegyezne ebbe már akkor is, ha csak egy jelképes, havi 1,99 eurós összeget kérnének el tőle azért, hogy ne kövessék az interneten.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról