:

Szerző: Vörös Péter

2000. december 5. 10:39

Egyre több hirdető fordul a Web-hez Amerikában

[CNET] Jupiter Media Metrix piackutató cég AdRelevance részlege szerint az Interneten hirdető cégek száma az idén négyszeresére nőtt az USA-ban, bár az online hirdetési forgalom ennél lassabb ütemben nőtt. Október és november közepe között a hirdetés letöltések száma 19 milliárd volt, ami a tavalyi év hasonló időszakához képest 250%-os növekedést jelent.

Az online hirdető kiskereskedők száma több, mint 250%-kal nőtt ugyanebben az időszakban. Érdekes viszont, hogy a hirdetés letöltések számát illetően a középérték a kiskereskedőnként 23.000 volt októberben, ami 82%-os csökkenés a tavalyi év hasonló időszakában elért 130.000-hez képest (nyilván a sok kisebb cég megjelenése nyomta le a középértéket a tavalyi értékhez képest).

A legnagyobb Internetes ünnepi szezonbeli hirdetők az USA-ban a következő cégek voltak: az első helyen a Amazon.com, mögötte szorosan a Barnesandnoble.com és az eBay. A Top 10-ben volt még a RedEnvelope.com, a RadioShack, a Yahoo, a 1-800-Flowers.com, a Best Buy, Office Depot és a Corbis.

Az Internetes hirdetések összege 8 milliárd $ körül lesz az idén, ez jelentős (74%-os) növekedés az 1999-es 4,6 milliárd $-hoz képest.

a címlapról