Lecsapott az IBM marketingkommunikációjára az AI-kasza
Tovább tartanak a leépítési folyamatok az IBM-nél, mely egyike volt azon cégeknek tavaly, melyek nyíltan vállalták, hogy a munkatársak egy részének azért kell menniük, mert a mesterséges intelligencia helyettesítheti őket.
Nem állt meg a leépítési hullám az IT iparág veteránjának számító IBM-nél, mely elsők között kezdett mesterséges intelligencia-alapú megoldásokat fejleszteni jóval azelőtt, hogy a nagy nyelvi modellekre épülő generatív AI berobbant volna a köztudatba.
A sors fintora, hogy IBM volt egyben az első cég, mely nyíltan kijelentette, hogy a céges munkafolyamatok egy részét mostanra annyira hatékonyan ellátja mostanra a mesterséges intelligencia, hogy annak törvényszerűen létszámleépítés a következménye.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A cég augusztusban a fentiek alapján 8000 dolgozót érintő leépítési hullámot jelentett be, mely a jelek szerint még most sem teljesen csitult el, belsős források szerint ugyanis a vállalat a héten a marketingkommunikációs részleget érintő leépítésről tájékoztatta az érintett munkavállalókat - írja riportjában a CNBC.
Az IBM ezzel együtt is a mesterséges intelligencia-kutatások egyik legnagyobb zászlóvivője az iparágban. A vállalat AI-zászlóshajóját, a Watsont több mint egy évtizede kezdték használni többek között egészségügyi- és gyógyszerkutatásokhoz és pénzügyi területen.
A vállalatcsoport ugyanakkor tavaly hosszú folyamat lezárásaként némi meglepetésre eladta a Watson Health üzletágat, mellyel korábban éppen a leglátványosabban demonstrálta az AI-ban rejlő potenciális lehetőségeket. A cég azóta létrehozta a WatsonX-et, mely egy (nagy)vállalatoknak szánt, gépi tanulásos modellek tanítására, finomhangolására és telepítésére szánt előfizetéses platform.