Új hálózatfelügyeleti rendszert kap a Vodafone
Fokozatosan zajlik a Vodafone Magyarország leválasztása az egykori brit anyacég rendszereiről - a többségi tulajdonos 4iG Csoport most egy új, automatizált hálózatfelügyeleti rendszer bevezetését jelentette be a szolgáltatónál.
Egy finn cég, az Elisa Polystar Zero-Touch NOC megoldásával automatizálja a hálózatfelügyeleti folyamatokat a cégcsoport távközlési érdekeltségeinél, illetve azok közül elsőként a Vodafone Magyarországnál a 4iG Csoport - jelentette be a vállalat a héten.
Az új megoldás implementálása egyszersmind része annak a folyamatnak, mely a korábbi brit anyacégről történő leválásból fakadóan számos műszaki és egyéb működést támogató rendszer cseréjével jár a távközlési vállalatnál.
A cégcsoport sajtóközleménye szerint a finn cég megoldásai lehetővé teszik a szolgáltató számára, hogy olyan nyílt architektúrát építsen ki, amely több hálózati forrásból nyeri az adatokat, lehetővé téve azok integrált kezelését.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A rendszer emellett a beérkező adatokat hiba jellegű esemény után kutatva folyamatosan monitorozza, így emberi beavatkozás nélkül képes a felmerülő problémák előrejelzésére, a kialakult hibák felderítésére és adott esetben azok megoldására is, ezzel lehetővé téve az üzemeltetők számára a hibakezelési folyamataik automatizálását.A megoldás a fentiek mellett képes automatikusan hibajegyet generálni az önállóan felismert problémákra, amelyek így azonnal a megfelelő kezelőcsapathoz kerülnek, akik meg kezdhetik a hiba elhárítását.
A finn Elisa Csoporthoz tartozó, ugyanakkor stockholmi székhelyű Elisa Polystar felhő- és mesterséges intelligencia-alapú adatkezelési, elemzési és automatizálási megoldásokat kínál megrendelőinek, a több száz telekommunikációs partner között ott van egyebek mellett a Vodafone és a Digi előző tulajdonosa is, a brit Vodafone Csoport és a romániai RCS&RDS is.