:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2024. február 28. 10:13

Feladja az Apple az elektromos autó projektet

Egy évtizeddel elindítása után úgy tűnik, hogy ennyi volt a Project Titan, a cupertinóiak pedig még több erőforrást tolnak inkább az AI-ba.

A Bloomberg bennfentes iparági forrásokkal ellátott újságírója, Mark Gurman értesülése alapján az Apple kútba dobta a saját elektromos autó fejlesztésére irányuló ötletét, és leállítja a „Project Titan” projektet. Gurman értesülései szerint a cég kedden jelentette be a hírt a belsősök számára. Az autón dolgozó közel 2000 fős csapatból több szakembert a generatív mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztésekhez helyeznek át, ami jól mutatja, hogyan változtak meg a prioritások az ígéretes trendek terén. Elkerülhetetlen, hogy elbocsátásokra is lehet számítani, de még nem világos, hogy pontosan hány fő érintett a leépítésben.

A cég berkein belül Project Titan néven futó kezdeményezés egészen 2014-ig nyúlik vissza, noha időközben többször parkolópályára került - a cég 2019-ben a projekten dolgozó mintegy 190 alkalmazottjától vált meg. Azóta úgy tűnt, a fejlesztés továbbra is zajlik, sőt 2023-ban a Wired arról értesült, hogy már 45 ezer mérföldet sikerült megtenni a kifejlesztett autonóm vezetési technológiával. Ezt követte a hír, miszerint az autó 2024-re becsült megjelenése jó eséllyel inkább 2028-ra várható.

applecarkiemelt

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Az Apple számos kulcsfontosságú vezetőt bérelt fel a projektre, köztük a Tesla egykori Autopilot szoftverigazgatóját, CJ Moore-t, és a veszélybe került Canoo EV startup korábbi vezérigazgatóját, Ulrich Kranzt. Útközben azonban számos akadály merült fel szakmai erőforrás terén is, 2021-ben távozott például Doug Field, a project főnöke, hogy a Fordhoz igazoljon. A szakemberek mozgása a belsősök egy részét is szkeptikussá tette azzal kapcsolatban, hogy tényleg elkészül-e a termék, a fluktuáció és a folyamatosan változó tervek növelték a bizonytalanságot.

Mindeközben arról is lehetett hallani, hogy a 100 ezer dollárnál olcsóbbra belőtt Apple-autó sajnos nem fogja tudni teljesíteni önvezetés terén azt, amit eredetileg elterveztek a fejlesztők. Hogy az Apple inkább a mesterséges intelligencia felé csoportosítja erőforrásait, ésszerű lépésnek tűnik: az eddigi híresztelések alapján az Ajax nevű MI-modell képzésére eddig már több millió dollárt költött el, és nemrég Tim Cook vezérigazgató is megerősítette, hogy az Apple még az idén bemutatja új MI-alapú funkcióit.

a címlapról