Nem olyan meglepő, miért nem kellett az Apple-nek a Bing
A cupertinóiak szerint a Microsoft keresője egyszerűen csak nem olyan hatékony, mint a Google - többek közt ezzel védi azon álláspontját a Google, hogy tisztességes piaci verseny mellett sikerült a keresőpiac legdominánsabb szereplőjévé válnia.
Az Apple számára adott volt a lehetőség, hogy megvásárolja a Binget a Microsofttól 2018-ban, de a cupertinói cég nem élt vele – derült ki a Google ellen indított versenyhatósági vizsgálat részeként benyújtott dokumentumokból. Az amerikai igazságügyi minisztérium arra kíváncsi, hogy a keresőóriás monopóliummal rendelkezik-e internetes keresési hirdetések piacán, ennek érdekében vizsgálja a Google más cégekkel, például az Apple-lel és az androidos mobilgyártókkal kötött megállapodásait. A beadvány a Google védekezésének része a trösztellenes ügyben.
A hónap elején benyújtott beadványban a Google azzal érvelt, hogy a Microsoft legalább hat alkalommal tett ajánlatot az Apple-nek annak érdekében, hogy a Bing legyen az alapértelmezett kereső a Safari böngészőben, de a cupertinói cég minden alkalommal elutasította a lehetőséget a szolgáltatás minőségének elégtelenségére vonatkozóan. Az Apple több alkalommal hasonlította össze az évek során a Google és a Bing hatékonyságát, és arra jutott, hogy a Google a legjobb választás a Safari felhasználói számára, tehát versenyszerűen mérettetett meg a Google keresője. 2018-ban a Microsoft azt is felajánlotta, hogy eladná a Binget az Apple-nek.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Eddy Cue, az Apple szolgáltatásokért felelős alelnöke szerint a Microsoft keresőjének hatékonysága összefügg azzal, hogy összességében a cég nem fektetett bele olyan mértékben a keresésbe, mint versenytársa, miközben a bevételszerzési modell és a hirdetések kezelése is hagy maga után kivetnivalót. A beadvány tanulsága, hogy az Apple továbbra is azért üzletelt a Google-lel a Microsoft többszöri próbálkozása ellenére, mert "nem volt jobb lehetőség".
A beadvány említi, hogy az „Annie Lennox first band” keresésre adott rossz találatok nagyban szerepet játszottak az Apple elégedetlenségében, és a céget az sem nyűgözte le, hogy a Bing nyelvi lefedettsége jóval hiányosabb a fontos piacokon, mint a Google-é. A beadvány alapján a Microsoft 2015 és 2016 során hiába tett ígéretet a Bing javítására, rendkívül gyengén haladt a fejlesztéssel, az Apple 2018-ban pedig már nem tudott szemet hunyni a még mindig jelenlévő hibák felett.
A Microsoft közel 100 milliárd dollárt költött a Bing fejlesztésére 20 éven keresztül. A 2009-ben indított szolgáltatás piaci részesedése azóta is elenyésző, jelenleg 3 százalékot tudhat magáénak a globális keresőpiacon. A negyedik negyedévben a redmondi cég 3,2 milliárd dollár bevételre tett szert a keresési hirdetésekből, a Google 48 milliárd dollárt jelentett.