Jól fekszik a nagy képernyő a Yettelnek
Éppen egy évvel ezelőtt vezette be a magyar piacon vadonat új tévészolgáltatását a Yettel, mely az előző generációs megoldáshoz képest nem csak tartalomban, hanem a kényelmi extrákat tekintve is előrelépést hozott.
Egy évvel ezelőtt indult - eleinte egy óvatos, háromhónapos tesztidőszakakal - a Yettel új generációs tévészolgáltatása a magyar piacon, mely alapvetően illeszkedett abba a koncepcióba, miszerint a cseh többségi tulajdonban (hamarosan arab többségi tulajdonban) lévő szolgáltató mobile only szereplőként nyújtana ügyfeleinek korábban jellemzően csak vezetékes telkók által kínált megoldásokat.
Az otthoni internet (Otthonnet) mellett ennek a termékvonalnak jelentette az egyik bástyáját a Yettel TV, mely az előző generációs, MyTV-ből kifejlődött tévészolgáltatást váltotta, annál jóval robusztusabb tartalom- és funkciókínálattal.
Így megjelent például a platformon műsorok rögzítésének lehetősége, a visszanézhető adás (catch-up tv) és más lekérhető tartalmak (videotéka egyelőre nem), mindez egy megújult, a márka imázsához alakított felületen.
A szolgáltató szerint az új, kifejezetten nagy képernyőre építő platform bevezetése jelentősen túlteljesítette az elvárásokat, noha konkrét előfizetőszámot nem közölt a társaság:
A Yettel TV szolgáltatás a terveken felüli népszerűségnek örvend, egy év alatt több tízezer előfizető választotta. Az előfizetők többsége elsődleges vagy egyetlen tévészolgáltatásként választotta a Yettel Tv-t
-mondták el lapunk megkeresésére a cégnél.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Yettel TV-t a szolgáltató tapasztalatai szerint elsősorban tévékészülékeken nézik, a műsorokat pedig előszeretettel rögzítik a nézők, így a teljes használati idő mintegy 10-13%-a rögzített felvételről megy a platformon (a rendszer felhőalapú rögzítést használ, azaz nem lokálisan tárolja a felvett tartalmakat).
A szolgáltatás a cég által biztosított androidos beltéri egységeken, illetve mobilappon és okostévés appokon keresztül egyaránt igénybe vehető - a többség a tévés csomagok mellé set-top boxot is bérel (adott esetben többet is), derült ki az operátor válaszaiból.
Kis halak közt nagy konkurens
Az internetalapú tévészolgáltatások mezőnyében relatíve kevés valódi konkurenciája van a Yettelnek. Ilyen versenytárs lehet az ukrán hátterű Sweet.tv, mely 2022 végén indult el Magyarországon, vagy az eredetileg műholdas tévészolgáltatást kínáló, a Canal+ -hoz tartozó Direct One, esetleg az Antenna Hungária platformja, a mindigTV GO.
A magyar tévépiacon hasonló megoldást nyújt még a Magyar Telekom is, mely három éve szintén androidos beltéri egységgel kínálja nagyképernyős tévészolgáltatását, a Telekom platformja ugyanakkor jóval zártabb és kötöttebb, mint a Yettelé, jóllehet a tartalomkínálat a magenta szolgáltató esetében kiegészül a TVOD-katalógusban szereplő lekérhető filmekkel és sorozatrészekkel.
A jövőbeni terveket illetően kevés konkrétummal szolgált a Yettel, így általánosságban mind tartalmi, mind technikai oldalról lehet számítani további fejlesztésekre - utóbbi kapcsán egyetlen konkrétumot említ a cég, a kedvenc csatornák kiválasztásának lehetőségét, mellyel a tavalyi megjelenés óta adós a fejlesztőcsapat.