Amerika is megnézné, ki mennyit tol az AI-ba
Az Egyesült Államok illetékes hatósága is szemmel tartaná, hogy a mesterséges intelligenciára épülő megoldások kibontakozóban lévő piacán hogyan alakulnak az erőviszonyok, illetve melyik cég mennyit invesztál abba, hogy a jövőben dominálja majd a területet.
Nagy-Britannia és az Európai Unió után az amerikai versenyfelügyeleti szerv, a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (angolul Federal Trade Commission, azaz FTC) is alaposabban ránézne, hogy a világ legnagyobb szoftvercégei, felhőszolgáltatói milyen keretek mentén invesztálnak a jövő egyik meghatározó technológiájának tekintett mesterséges intelligenciába.
A szervezet csütörtökön jelentette be, hogy kötelező adatszolgáltatásra hívta fel a Microsoftot, az Amazont és az Alphabetet, hogy tisztázzák viszonyaikat az AI-szegmens prominens szereplőivel, startupjaival. Az FTC kimondott célja, hogy feltérképezze a piacon zajló potenciális versenyt, illetve ha szükséges, időben közbe tudjon avatkozni, hogy egy-egy befolyásosabb befektető ne tudjon behozhatatlan erőfölényt kialakítani a területen.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az FTC ambiciózus elnöke, Linda Khan már tavaly arról írt a New York Times-ban közzétett véleménycikkében, hogy az AI-ra épülő szoftvermegoldások rendkívül gyors terjedése automatikusan magában hordozza azt a veszélyt, hogy a piacot teljesen leuralják a nagy technológiai cégek.
A Microsoft mindenesetre eddig sem bízott túl sokat a véletlenre, a társaság több mint 13 milliárd dollárt fizetett tavaly az OpenAI 49 százalékáért, hogy a cég által fejlesztett technológiák elsőként kerüljenek be a Bing és Copilot rendszerekbe. Bár a redmondi óriás nem szerzett kontrollt a ChatGPT fejlesztőjében, ez így is elég volt ahhoz, hogy a brit és az uniós versenyhatóság egyaránt vizsgálódni kezdjen az ügylettel kapcsolatban.
Az FTC csütörtökön kiküldött felhívásában 45 napot ad az érintett cégeknek arra, hogy válaszoljanak egyebek mellett az AI-jal kapcsolatos üzleti, befektetési stratégiával és a bevételcélokkal kapcsolatos kérdésekre.