A kínai okostelefon-piacot is behúzta az Apple
Tavaly tízéves mélypontra kerültek az eladások a kínai okostelefon-piacon, ám nem csak ezért volt érdekes a 2023-as esztendő a világ második legnagyobb országát tekintve.
Nem csak a világot, hanem a sokszor teljesen különálló világként kezelt kínai oksotelefon-piacot is meghódította 2023-ban az Apple, mely most először lett a legnépszerűbb gyártó az ázsiai országban, legalábbis az eladások alapján.
Mindezt tette úgy, hogy a kínai okostelefon-piac komoly kihívásokkal küzdött a tavalyi évben, illetve ezzel párhuzamosan újra erőre kapott az egykor veszélyes magasságokba érő helyi konkurens, a Huawei is. Kínában egyébként az egész tavalyi évben 271,3 millió okostelefon talált gazdára, vagyis 5%-kal kevesebb, mint 2022-ben, ezzel tíz éve nem látott mélypontra estek vissza az eladások.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az IDC piackutató előzetes számai alapján az Apple a teljes eladási volumen 17,3%-át adta, ezzel éppen hogy megelőzve a második pozícióban 17,1%-on álló Honort. A verseny a harmadik-negyedik helyen is meglehetősen szoros, az Oppo 16,7%-kal fért fel a dobogó legalsó fokára, míg a Vivo 16,5%-kal lett negyedik. A sort a Xiaomi zárja 13,2%-os piaci részaránnyal.
A piacvezető pozíció lecserélődéséhez hozzájárult, hogy a top5-ös listán szereplő gyártók eladásai kivétel nélkül visszaestek, ugyanakkor az Apple tudott egész évben a legstabilabb maradni, hiszen 2022-höz képest csupán 2,2%-os esést produkált.
A negyedik negyedévben ugyan továbbra is az Apple adta el a legtöbb okostelefont az országban, egy régi-új szereplő is befurakodott az legerősebb öt gyártó közé. Ez a Huawei, mely a negyedik negyedévben óriási, 36,2%-os növekedéssel behúzta a negyedik helyet úgy, hogy közben a teljes piac csupán 1,2%-ot tudott nőni. A negyedik negyedévben összesen 73,63 millió okostelefon talált gazdára Kínában.