Csúcsra pörgött a Netflix a streamingháborúban
A világ legnépszerűbb streamingszolgáltatójának láthatóan bejött a jelszómegosztás korlátozása és a reklámtámogatott szint bevezetése, új rekordot sikerült elkönyvelni a 2023-as év utolsó negyedévében.
A vártnál erősebb időszakot sikerült zárnia a Netflixnek, 2023. negyedik negyedévében nettó 13,1 millió új előfizetővel bővült a szolgáltatás bázisa, így globálisan összesen 260,8 millió előfizetőt tudhat magáénak, ami az eddigi legmagasabb, rekordnak számító érték. A negyedévben látott növekedés könnyedén túlszárnyalja a harmadik negyedévben jelentett 8,76 milliót, illetve az elemzők által várt 8-9 milliót is.
A cég 8,83 milliárd dollár bevételt könyvelhetett el az egy évvel korábbi időszakban elért 7,85 milliárd dollárral szemben, miközben a nyereség rubrikában 937,8 millió dollárról számolt be az előző évi 55,3 millió dollár után.
Míg a versenytársak a jövedelmezőségen való javítás érdekében csökkentik a tartalmakra fordított kiadásaikat, addig a Netflix továbbra is a befektetésekben hisz, amit nem a hagyományos szórakoztatóipari cégek vagy lineáris eszközök felvásárlásával tervez megtenni – fejtette ki a részvényesek számára szánt levélben az eredmények közlésekor. A cég a lineáris térben dolgozó partnerekkel aktívan tárgyal kínálata bővítéséről, és egy konkrét bejelentéssel is előállt, miszerint 10 éves szerződést sikerült kötnie a WWE Monday Night Raw műsorának sugárzására, ami több mint három évtizedes lineáris televíziós adás után hetente lesz élőben nézhető streamen keresztül, 2025 elejétől kezdve.
Hello, itt az idei SYSADMINDAY! Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.
Észrevehető, hogy a Netflix stratégiájában az előfizetői szám növeléséről átterelődött a hangsúly a profit növelésére, amit többek közt áremelésekkel, a jelszómegosztás korlátozásával, és a reklámtámogatott szinttel kíván elérni a vállalat, eddig láthatóan sikerrel. Noha a Netflix nem a hirdetéseket tekinti elsődleges bevételi hajtóerejének, továbbra is igyekszik bővíteni üzleti tevékenységének ezen részét, és próbálja vonzóbbá tenni hirdetéses szintjét a hirdetők számára.
Ehhez kapcsolódó fejlemény, hogy a Netflix a következő hónapokban elkezdi megszünteti a legolcsóbb, Basic néven ismert előfizetéses csomagot azokban az országokban, ahol elérhető a reklámokkal támogatott olcsó szint, a kivezetést az idei második negyedévben kezdi meg Kanadában és az Egyesült Királyságban. Ez azt jelenti, hogy a reklámokkal való leszámoláshoz egy drágább csomag jelenti majd a belépési pontot, az eddigi 11,99 dollár helyett 15,49 dollárt kell majd kicsengetni. Hogy ezek a változások a magyar felhasználókhoz mikor érkeznek meg, nem tudni.