:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2024. január 24. 10:21

Csúcsra pörgött a Netflix a streamingháborúban

A világ legnépszerűbb streamingszolgáltatójának láthatóan bejött a jelszómegosztás korlátozása és a reklámtámogatott szint bevezetése, új rekordot sikerült elkönyvelni a 2023-as év utolsó negyedévében.

A vártnál erősebb időszakot sikerült zárnia a Netflixnek, 2023. negyedik negyedévében nettó 13,1 millió új előfizetővel bővült a szolgáltatás bázisa, így globálisan összesen 260,8 millió előfizetőt tudhat magáénak, ami az eddigi legmagasabb, rekordnak számító érték. A negyedévben látott növekedés könnyedén túlszárnyalja a harmadik negyedévben jelentett 8,76 milliót, illetve az elemzők által várt 8-9 milliót is.

A cég 8,83 milliárd dollár bevételt könyvelhetett el az egy évvel korábbi időszakban elért 7,85 milliárd dollárral szemben, miközben a nyereség rubrikában 937,8 millió dollárról számolt be az előző évi 55,3 millió dollár után. 

Míg a versenytársak a jövedelmezőségen való javítás érdekében csökkentik a tartalmakra fordított kiadásaikat, addig a Netflix továbbra is a befektetésekben hisz, amit nem a hagyományos szórakoztatóipari cégek vagy lineáris eszközök felvásárlásával tervez megtenni – fejtette ki a részvényesek számára szánt levélben az eredmények közlésekor. A cég a lineáris térben dolgozó partnerekkel aktívan tárgyal kínálata bővítéséről, és egy konkrét bejelentéssel is előállt, miszerint 10 éves szerződést sikerült kötnie a WWE Monday Night Raw műsorának sugárzására, ami több mint három évtizedes lineáris televíziós adás után hetente lesz élőben nézhető streamen keresztül, 2025 elejétől kezdve.

netflix_q4

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Észrevehető, hogy a Netflix stratégiájában az előfizetői szám növeléséről átterelődött a hangsúly a profit növelésére,  amit többek közt áremelésekkel, a jelszómegosztás korlátozásával, és a reklámtámogatott szinttel kíván elérni a vállalat, eddig láthatóan sikerrel. Noha a Netflix nem a hirdetéseket tekinti elsődleges bevételi hajtóerejének, továbbra is igyekszik bővíteni üzleti tevékenységének ezen részét, és próbálja vonzóbbá tenni hirdetéses szintjét a hirdetők számára.

Ehhez kapcsolódó fejlemény, hogy a Netflix a következő hónapokban elkezdi megszünteti a legolcsóbb, Basic néven ismert előfizetéses csomagot azokban az országokban, ahol elérhető a reklámokkal támogatott olcsó szint, a kivezetést az idei második negyedévben kezdi meg Kanadában és az Egyesült Királyságban. Ez azt jelenti, hogy a reklámokkal való leszámoláshoz egy drágább csomag jelenti majd a belépési pontot, az eddigi 11,99 dollár helyett 15,49 dollárt kell majd kicsengetni. Hogy ezek a változások a magyar felhasználókhoz mikor érkeznek meg, nem tudni.

a címlapról