Rekord magasságokban a Meta
Teljesen sikerült talpra állnia a 2022-es mélypont után a Meta-nak, melynek értéke január közepére soha nem látott magasságokba nőtt.
Múlt pénteken 2%-os emelkedést követően rekord összegen, 383,45 dolláron zártak a Meta papírjai a tőzsdén, ezzel kimondható, hogy a vállalat a meglehetősen viszontagságos 2022-as esztendőt követően sikerrel talpra áll, legalábbis ami a cég papírjainak értékét, ezzel együtt befektetői bizalmat illeti.
Mark Zuckerberg, a vállalat első embere a 2023-as esztendőt korábban többször is a "hatékonyság évének" nevezte, mely elsősorban több mint 20 ezer, jórészt a pandémia alatt felvett munkavállaló elbocsátásával járt. A hatékonyságnövelő intézkedéseknek köszönhetően a 2022-es, 64%-os árfolyamesést követően tavaly több mint 200%-kal nőtt a cég papírjainak értéke a tőzsdén.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A vállalat papírjait legutóbb 2021 szeptemberében jegyezték ennyiért (egész pontosan 382,18 dollárért), igaz, ahogy a CNBC megjegyzi, ezzel a cég értéke nem döntött újabb rekordot, miután a Meta jelentő mértékű részvényvisszavásárlási programot indított tavaly, ezzel csökkentve a piacon lévő papírok mennyiségét.
Érdekesség, hogy a korábbi, metaverzumra épülő jövőkép az elmúlt évben szép lassan átalakult és egyre többször került előtérbe a víziók felvázolása során a mesterséges intelligencia.
Olyannyira, hogy Zuckerberg a hét elején egy Instagram-posztban közölte, a vállalat az év végén 350 ezer Nvidia H100-as AI-gyorsítót használ majd adatközpontjaiban - ezek ára darabonként 25 és 30 ezer dollár között mozog, vagyis alsó hangon 9 milliárd dollárt költ el ezekre a chipekre a Meta a következő időszakban.
A papírok fentebb vázolt rallizása ugyanakkor még távolról sem jelenti azt, hogy a menedzsment kényelmesen hátradőlhet, a Meta előtt ugyanis számos kihívás áll továbbra is 2024-ben. Ezzel együtt a cég lényegesen sebezhetőbb az olyan nagy riválisokhoz képest, mint a Google vagy az Apple, mivel nem rendelkezik saját platformmal, ellenben működése jelentős mértékben ki van téve a riválisok döntéseinek - erre jó példa az Apple 2021-ben bevezetett, követőkódok tiltását engedélyező felhasználói beállítása az iOS operációs rendszerben. Hasonló opciót tervez bevezetni Tracking Protection néven a Google a jövő év második felében a Chrome-nál.