Nem kap Netflix, Youtube és Spotify appot az Apple Vision Pro
Egyelőre az Apple szélesebb fejlesztői bázisának csak töredéke optimalizálta alkalmazását az új VR/AR headsetre, induláskor több népszerű szolgáltatást böngészőből lesz lehetséges használni.
Közeleg az Apple Vision Pro headset megjelenése: az előrendelés már január 19-én indult, az első szerencsés vevők ténylegesen pedig február másodikán vehetik használatba saját példányukat. A korai adaptálóknak azonban nélkülözniük kell majd a legnépszerűbb alkalmazások kifejezetten eszközre optimalizált változatát, legalábbis egy ideig biztosan. A Bloomberg jelentése alapján ugyanis a YouTube és a Spotify sem tervez egyelőre appot fejleszteni a headsetet hajtó visionOS operációs rendszer alá. A Google azt ajánlja a felhasználóknak, hogy a videómegosztót indítsák el a Safari böngészőből a weboldal megnyitásával.
A YouTube és a Spotify nem fűzött különösebb magyarázatot a döntéshez, de hasonlóan tesz a Netflix is, szintén a böngészőből való használatot javasolva. A MacStories forrásai alapján a Meta alkalmazásai, az Instagram és a Facebook is hiányozni fognak a Vision Pro appboltjából.
A sejtések szerint a fent említett szolgáltatások fejlesztői inkább kivárnak és mérlegelik, hogy megéri-e erőforrásokat áldozni egy dedikált app elkészítésére a 3500 dolláros headsethez. A helyzet azonban korántsem annyira siralmas streaming terén, a bejelentéskor elhangzott, hogy a Disney+, a Max, az Amazon Prime Video és a Paramount+ például dedikált appokkal lesz használható.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az Appfigures piaci információs cég adatai szerint az előrendelési hétvégén az AR/VR eszköz App Store-jában mindössze 150+ alkalmazás található, amelyeket kifejezetten a Vision Pro számára frissítettek – ez töredéke az App Store 1,8 millió alkalmazásának. A Vision Pro elméletileg kompatibilis az iOS és iPad alkalmazásokkal, hacsak a fejlesztő nem tiltja le célirányosan a letöltést.
Erről a lehetőségről többen is leiratkoztak, ami azt jelenti, hogy a szoftverek nem rendelkeznek a „kompatibilis” jelzővel. Ide tartoznak többek közt olyan alkalmazások, mint a Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp, TikTok, Spotify, YouTube, Google Drive, Gmail, Google Meet, Chrome, Google Home, Roku, Pandora, DoorDash, Amazon, Candy Crush, Bumble, Nike és a Nest.
Az előrendelési becslések szerint a drága eszközre nagyobb kereslet mutatkozik, mint amit korábban sejtettek az elemzők – az előrendelések megnyitása után gyakorlatilag a készlet már el is fogyott. A hírhedt Apple-elemző Ming-Csi Kuo szerint a cég 160-180 ezer Vision Prót adhatott el az előrendelési hétvégén, ami jóval meghaladja a korábban előrejelzett 60-80 ezer darabot.
A Vision Pro azonban jelenlegi állapotában nem az átlagfogyasztóknak készült, és az Apple 1,2 milliárd aktív felhasználójának csak körülbelül 0,007 százalékát teszi ki, ami a "nagyon niche-termékké" teszi. Így az alkalmazások piaci lehetőségei egy ideig meglehetősen korlátozottak, a fejlesztőket továbbá kihívás elé állíthatja, hogy a kisebb érintőképernyőre optimalizált alkalmazásaikat az új, másfajta felhasználási környezetre optimalizálják.