Fékeződik a TikTok növekedése
Számottevően lassult a TikTok aktív felhasználószám-növekedése tavaly a tavalyelőtti évhez viszonyítva, mely mögött elsősorban a platformon megjelenő egyre több reklám okolható.
Hiába vezeti a letöltési listákat és hiába költenek a legtöbbet a felhasználói, a TikTok nem lett tavaly sem a világ legnépesebb felhasználói bázissal rendelkező közösségimédia-platformja (jelenleg átlagosan 1,4 milliárd felhasználója van a szolgáltatásnak havonta), és egyre több jel utal rá, hogy már nem is lesz az.
A Sensor Tower piackutató friss statisztikái szerint ugyanis a kínai ByteDance tulajdonában lévő szolgáltatás ügyfélszám-bővülése 2023-ban jelentős mértékben visszaesett a 2022-es számokhoz viszonyítva: míg két évvel ezelőtt az éves bővülés negyedéves összehasonlításban átlagosan 12% volt, addig tavaly ez a mutató 3%-ra esett vissza.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A különböző internetes felületeken megjelenő felhasználói visszajelzések szerint a visszaesés oka elsődlegesen a platformon megjelenő egyre több reklám, illetve konkrétan a TikTok Shop lehet, mely lényegében egy online bevásárlóközponttá változtatta a szolgáltatást.
A TikTok Shop indulásában a nagyobb eléréssel rendelkező tartalomelőállítók csatornáit elárasztották az olyan, reklámokat tartalmazó videók, melyek valamilyen, az online áruház kínálatában szereplő, többnyire silány minőségű tucatárut népszerűsítenek.
Az agresszív reklámok kordában tartása látszólag elemi érdekük a közösségimédia-platformoknak, legalábbis a Meta az Instagram esetében már tavaly januárban eltávolította a felületről a különálló Shop menüpontot, márciusban pedig az ún. élő vásárlás funkciót.
Az ezekhez hasonló kereskedelmi felületek a pandémia idején óriási népszerűségnek örvendtek, ám a járványhelyzet megszűnésével drasztiksan esett a forgalmuk, ám az Egyesült Államokban a teljes e-kereskedelmi forgalomból így is 5%-ot tudtak maguknak kihasítani 2022-ben.