A játékstúdiók fele már használja a generatív MI-t
A generatív MI-eszközök megítélése változó, egyes játékfejlesztőket egyáltalán nem érdekel a használatuk, vagy akár egyenesen be is tiltották alkalmazásukat a munkahelyeken, túlnyomórészt azonban sokan hívják segítségül őket bizonyos feladatokhoz.
A Game Developers Conference csütörtökön közzétett, 2024-es State of the Industry című jelentése több mint 3000 iparági szakember megkérdezésével készült. Az Omdiával közösen összeállított, már 12 éve jelentkező éves felmérésben első alkalommal kérdezték meg a fejlesztőket a generatív MI-eszközök, így a ChatGPT, a DALL-E, a GitHub Copilot és az Adobe Generative Fill használatáról.
A válaszadók 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a munkahelyükön jelenleg is használnak generatív MI-eszközöket. Ebből 31 százalék saját maga alkalmazza az eszközöket, 18 százalék szerint bár ő maga nem, de a kollégái igen. A jelentés szerint a fejlesztők egyszerűbb kódolási feladatokhoz, a tartalomkészítés hatékonyabbá tételéhez és az ismétlődő feladatok automatizálásához hívják segítségül az MI-t.
A különböző részlegek eltérű hajlandóságot mutatnak: az üzleti és pénzügyi területeken dolgozók 44 százaléka nyilatkozott úgy, hogy mesterséges intelligencia-eszközöket használ, míg a vizuális művészetekkel foglalkozók mindössze 16 százaléka, a narratív/írás területen dolgozóknak pedig 13 százalékára jellemző ez. Az MI-eszközöket nem használók (38%) alapvetően két táborra oszlanak: 23 százalék egyáltalán nem él a lehetőséggel, míg 15 százalék egyelőre ugyan nem, de nem zárkózik el tőle teljesen a jövőben.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Egy különálló kérdésben a válaszadók 12 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a cégük be is tiltotta a generatív eszközök használatát, ami 21 százalékra nő az „AAA” címeket fejlesztő stúdiók esetében. Az egyre szélesebb körű elterjedtség azonban nem enyhíti a technológiához űződő legfőbb aggályokat: a válaszadók összességében 42 százalékát a felhasználás etikai vetüleű kérdései aggasztják, csupán 12 százalék válaszolt úgy, hogy egyáltalán nem aggódik semmin.
Összességében a válaszadók véleménye megosztott azzal kapcsolatban, hogy az MI-eszközök használata összességében pozitív (21 százalék) vagy negatív (18 százalék) hatással bírhat az iparág számára. A legtöbb válaszadó megosztottnak tűnt, 57 százalékuk szerint a hatás "vegyes" lenne, tehát vannak előnyök és hátrányok is szép számmal.