Erősödnek a hajtogatható mobilok a prémium szegmensben
Ugyan csak 16 millió hajtogatható okostelefon lelt gazdára 2023-ban, ami a teljes mobilpiac mindössze 1,3 százalékát jelenti, de jól látszódik, hogy a drágább kategóriából választók egyre bátrabban döntenek az ilyen típusú készülékek mellett.
A nagy mobilgyártók abban bíznak, hogy a különböző foldable, azaz hajtogatható modellek segíthetnek lendületet adni a gyengélkedő mobilpiacnak, annak ellenére, hogy az ilyen típusú eszközök továbbra sem vonzzák túl nagy számban a fogyasztókat. A foldable mobilok piaci részesedése alig haladja meg az egy százalékot a globális piacon öt évvel azután, hogy az első modellek felkerültek a polcokra, tehát még mindig messze vannak attól, hogy tömegtermékként lehessen rájuk tekinteni.
A Counterpoint Research becslése szerint 2023-ban mintegy 16 millió összehajtható telefont adtak el, ami az 1,2 milliárd okostelefon-piac mindössze 1,3 százalékát fedi le. Hozzá kell tenni: a Canalys tavaly még arra számított, hogy az eladások 2023-ban 111 százalékkal 30 millió eszközre nőnek.
Mégsem érdemes lebecsülni a számot, ugyanis bár az Apple nyerte az okostelefonok globlis versenyét 2023-ban, piaci részesedése csökkent 2022-höz képest, és ez részben a hajtogatható eszközök növekvő népszerűségének köszönhető. A cupertinói cég az évet 71%-os részesedéssel zárta a prémium okostelefonok (600 dollár feletti) piacán, ami a megelőző évben 75% volt. A prémium szegmens egy teljesen másik történet a mobilpiac egészétől, a kategória eladásai 2023-ban 6%-kal nőttek éves szinten, láthatóbbá vált, hogy élénkült a kereslet a drágább, de többéves használatra szánt eszközök iránt.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Az Apple visszaesése az elemzőcég szerint a Huawei Kínában való erősödésének köszönhető, aminek kulcsszereplője volt a Mate 60 sorozat, a Samsungnak pedig az S23 és a saját foldable sorozatok által sikerült részesedést növelnie. A dél-koreai termékkínálatának legfrissebb darabja a júliusban kiadott 5G-s Galaxy-Z-sorozat, arra alapozva, hogy a Counterpoint Research becslése szerint 2027-re a foldable eszközök tehetik ki a 600 dollárnál drágább mobilvásárlások harmadát. Ugyan az okostelefon-piac egészét tekintve a hajtogatható modellek eredményei valóban harmatosak, a prémium szegmensben erősödnek az Egyesült Államokban és Kínában is.
Runar Bjørhovde, a Canalys elemzője szerint a hajtogatható termékek visszaküldési aránya még mindig magas, 5-10 százalék, ami jóval magasabb, mint a hagyományos okostelefonoké, és nincs jó hatással az újravásárlások arányára sem, hogy a felhasználók még mindig bizalmatlanok a minőséggel, főleg a zsanérokkal és kijelzőkkel kapcsolatban.
A kínai gyártók, például a Honor és a Huawei számára előnyösnek bizonyult a hazai nyitás, a Counterpoint szerint 2023 harmadik negyedévében a helyi márkák eladásai több mint kétszeresére nőttek az előző év azonos időszakához képest a hazai piacon. A Huawei a prémium szegmensben 2 százalékot erősödött.