Új nevet kapott a mobilos Edge böngésző
A Microsoft böngészőjének asztali változata sosem volt ennyire népszerű, közben pedig frissült a mobilapp neve is, tükrözve a cég MI-vel kapcsolatos ambícióit.
Frissült az iOS és Android rendszerekre szánt Microsoft Edge böngésző mobilalkalmazásának neve a digitális áruházakban, mostantól a hosszabb, a jövőbeli irányt jobban jelző „Microsoft Edge: AI browser” néven kell keresni az appot. A böngésző általános funkcionalitása lényegében nem változott, az átnevezés egy szélesebb körű stratégia része, amivel a redmondi szoftvercég a szolgáltatások brandjén keresztül is szeretné egyértelműsíteni, hogy valamennyi termékének szerves részévé válik a későbbiekben a mesterséges intelligencia.
Az App Store-ban olvasható leírás szerint a mobilos böngésző a GPT-4 nagy nyelvi modellen alapuló Copilot integrációjával további képességekre tett szert: a felhasználó többek közt kérdéseket tehet fel, finomíthatja a kereséseit, összegzéseket kérhet megnyitott cikkekhez, vagy képeket generálhat a Dall-E 3 modellnek köszönhetően. A dedikált Copilot-gombbal egyes MI-funkciók képesek dolgozni a képernyőn megjelenő tartalommal, például a megnyitott cikkekkel.
A Microsoft nemrég a Bing Chat márkanévvel felhagyva csevegőszolgáltatását is átnevezte Copilotra, ezzel együtt a chatbotot használhatóvá tette a copilot.microsoft.com dedikált domain alatt, amely speciális csevegési felületet biztosít Microsoft Edge vagy Chrome böngészőn keresztül. Az átnevezéssel a Bing Chat hivatalosan is a „Copilot” brand alá került, így a böngésző átnevezése sem olyan meglepő.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A redmondi cég pár napja a 2023-as év végének apropójából megosztott pár érdekesebb statisztikát is az Edge-ről, többek közt, hogy a felhasználók eddig több mint 1,9 milliárd csevegést bonyolítottak le a Copilottal, és több mint 1,8 milliárd generált képet hoztak létre a böngészőn belül.
Mindeközben a Statcounter decemberi adatai szerint a böngésző történetében első alkalommal fordult elő, hogy piaci részesedése megközelítette a 12 százalékot az asztali böngészők piacán. Az Edge a harmadik helyről a második helyre lépett a legnépszerűbb böngészők listáján azzal, hogy 11,23 százalékról 11,9 százalékra sikerült növelnie részesedését. A Safari 13,3 százalékról esett 8,96 százalékra, ezzel pedig közelebb került a 7,62 százalékot birtokló Firefoxhoz.
Mondani sem kell, hogy az asztali számítógépeket használók legnagyobb része a Google Chrome-ot választja, a keresőcég böngészője továbbra is nagy fölénnyel, 65,23 százalékos részesedéssel uralja a piacot. A Microsoft Edge iPhone-on és Androidon persze közel sincs a versenytárskhoz, a Statcounter szerint az Edge mobilpiaci részesedése körülbelül 0,24 százalék.