Lemondott az Adobe a Figma felvásárlásáról
A szabályozó hatóságok nyomására az Adobe visszalép a felhőalapú tervezőplatform felvásárlására irányuló terveitől, így a 15 hónapja tartó egyezkedésnek nincs gyümölcse.
Miután az Egyesült Királyság és az Európai Unió versenyhatóságai részéről is jelentős nyomás terhelte a tervezett Adobe-Figma üzletet, a két vállalat hétfőn bejelentette, hogy kölcsönösen felmondja a Figma felhőalapú tervezői platform felvásárlásáról szóló 20 milliárd dolláros szerződést. Ennek eredményeként az Adobe egymilliárd dollár készpénzt köteles fizetni a Figmának bánatpénzként. A grafikai óriáscég szerint "nincs egyértelmű út" az Európai Unió és az Egyesült Királyság trösztellenes szabályozóinak jóváhagyásához.
Shantanu Narayen, az Adobe elnök-vezérigazgatójának nyilatkozata szerint sem az Adobe, sem a Figma nem ért egyet a legutóbbi szabályozási megállapításokkal, és mindkét fél érdekét szolgálja, ha a jövőben egymástól függetlenül haladnak előre. Narayen úgy fogalmaz: az Adobe és a Figma közös elképzelése volt a kreativitás és a termelékenység jövőjének újradefiniálása, de a későbbiekben más piaci lehetőségek felé fordulnak.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Nagy-Britannia versenyfelügyeleti szerve (CMA) november végén közölte álláspontját, miszerint a Figma 20 milliárd dolláros felvásárlása torzítaná a versenyt a tervezőeszközök piacán. A Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóság szerint az ügylet megsemmisíti a versenyt, csökkentheti az innovációt és eltávolíthatja a színről a Figmát, mint az Adobe Photoshop és Illustrator termékeit fenyegető veszélyt.
A CMA december 19-ig kért válaszokat az Adobe-tól és a Figmától. Az üzlettől való elállásról szóló hírt megelőzően a brit versenyfelügyelet hétfőn közölte, hogy az Adobe nem javasolt jogorvoslatokat a felvásárlással kapcsolatos szabályozási aggályok megoldására.
Az Európai Bizottság november végén küldött kifogásközlést, miután a mélyreható vizsgálat során arra jutott, hogy a Figma tervezett felvásárlása csökkentheti a versenyt az interaktív terméktervező szoftverek és más kreatív tervező szoftverek globális piacain.
Az Adobe tavaly szeptemberben jelentette be felvásárlási szándékát a Figma tervezőszoftverre, és eredetileg arra számított, hogy még az idei év végéig sikerül pontot tenni az ügy végére. Ez lehetett volna az Adobe fennállásának legnagyobb akvizíciós ügylete, a csúcsot a Marketo 2018-as bekebelezése tartja a maga 4,75 milliárd dolláros vételárával. Ezt a Macromedia 2005-ös felvásárlása előzte meg, mely akkor 3,4 milliárd dollárt ért.
A tervezett üzlet aktuálissá tett egy mélyebben lapuló problémakört is a technológiai összeolvadásokkal és felvásárlásokkal kapcsolatban. Korábbi cikkünkben azt írtuk: ha a hatóságok engedélyezik az Adobe számára a Figma birtokba vételét, éles teszt lesz arra vonatkozóan, hogy levontak-e különösebb tanulságokat a korábbi bekebelezésekből, és mit kezdenek azzal, hogy a technológiai ipar néhány nagy szereplő kezében koncentrálódik. Amennyiben csont nélkül átment volna az ügylet, azt mutatta volna, hogy a technológiai vállalatoknak továbbra sem kell különösebben tartaniuk a szabályozóktól.
A történet végül igazolta, hogy az uniós és brit szabályozók képesek akkora nyomást gyakorolni, hogy egy amerikai óriáscég elálljon egy több milliárd dolláros bekebelezéstől.
Cikkünk frissül...