Előfizetési trükkök miatt néznek rá az Adobe körmére
Már egy hivatalos szerv is vizsgálja a Photoshop-tulaj előfizetési modelljeit, amivel a cég a rendszeres jövedelmet próbálja biztosítani magának. A probléma a különböző előfizetési csomagok lemondásának feltételeivel lehet, ami pénzbüntetést és az üzleti gyakorlat megváltoztatását is magával hozhatja, amennyiben beigazolódik a visszaélés.
Az előfizetések összetett lemondási szabályzata miatt vizsgálja alaposabban az Adobe gyakorlatait az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC), ami jelentős költségeket vagy büntetést is vonhat maga után, ezáltal hatással lehet a cég pénzügyi eredményeire és működésére a jövőben – tájékoztatta a cég a befektetőket.
Az Értékpapír- és Tőzsdefelügyeletnek nemrég benyújtott jelentésében a grafikai és tervező szoftvereket gyártó cég felfedte, hogy 2022 június óta működik együtt az FTC-vel a vizsgálat kapcsán, melynek során a bizottság azt szeretné megállapítani, hogy az Adobe megfelel-e az online vásárlók bizalmának helyreállításáról szóló ROSCA Act („Restore Online Shoppers’ Confidence Act”) előírásainak. Ezek közt szerepel az is, hogy az online szolgáltatásokkal kapcsolatos előfizetések lemondását a felhasználók számára egyszerű és felhasználóbarát folyamatokon keresztül kell lehetővé tenni.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A törvény számos követelményt ír elő a szolgáltatókkal szemben, beleértve az egyszerű, elhúzódó eljárások nélküli lemondási folyamatot, a kérésre történő azonnali fióktörlést, a visszatérítési vagy lemondási feltételek azonnali betartását, valamint az előfizetés módjának megfelelő lemondási lehetőségek biztosítását. Ezen felül az eladóknak évente kell emlékeztetőt küldeniük az előfizetések automatikus megújulásáról.
Az Adobe-t korábban kritizálták az ügyfelek, amiért több módon is próbálja eltántorítani az előfizetőket a csomagok lemondásáról, többek közt a lemondási díjakkal: a havonta megújuló opció esetében nincs lemondási díj, a havonta levonásra kerülő éves konstrukcióban azonban a mindenkori fennmaradó összeg 50%-a kerül levonásra a szerződés idő előtti felbontásakor. Az előre kifizetett éves tagságoknál nem kapnak semmilyen visszatérítést az ügyfelek.
A vizsgálat egy szélesebb körű kezdeményezés része, amiben az FTC az online előfizetések feltételeinek szabványosításán dolgozik. A bizottság márciusban tett javaslatot a „Click to Cancel” szabály bevezetésére, amelynek célja, hogy az előfizetések lemondását ugyanolyan egyszerűvé tegye, mint a regisztrációs folyamatot. Az FTC korábban hasonlóan járt el az az Amazon ellen júniusban, amikor is az e-kereskedelmi óriást a Restore Online Shoppers’ Confidence Act megsértése miatt perelték, amiért dark patterneket alkalmazott, azaz sötét, tisztességtelen módszerekkel ösztönözte rá a felhasználókat, hogy újítsák meg a Prime-előfizetéseket.