Utasításra válogatja a dalokat a Spotify MI-funkciója
A világ legnépszerűbb zenei streamingszolgáltatója sem rest elszalasztani a generatív MI által nyújtott lehetőségeket, a jövőben még több MI-alapú funkcióval fogja megbombázni a zenehallgatókat a személyre szabottság jegyében.
Ősszel lehetett róla először hallani, hogy a Spotify is inspirálódhatott a generatív mesterségesintelligencia-szolgáltatásokból egy új, még aktívan fejlesztés alatt álló funkciójával. A fejlesztésnek köszönhetően a streamingalkalmazás a felhasználók által megadott promptok segítségével hozhatnak majd létre lejátszási listákat, amik az algoritmusoknak köszönhetően természetesen az ízlésükhöz minél jobban illő dalokat válogatnának – feltételezhetően a korábbi hallgatási előzmények és kedvencek alapján.
Az „AI lejátszási listák” funkció a visszajelzések szerint tesztüzemben pár felhasználó előtt már megnyílt, de a Spotify egyelőre nem közölt technikai részleteket a technológiáról és annak működéséről, továbbá a bevezetési ütemtervet sem osztotta meg.
A tesztelők szűk körébe tartozó egyik TikTok-videós úgy fogalmazott „felfedezte a Spotify ChatGPT-jét”, és az általa megosztott képernyőmentések alapján az MI által létrehozott dallistákat készítő gomb a streaming app Gyűjtemény füléről érhető el el, és leírás alapján „ötleteket alakít át lejátszási listákká az MI segítségével”, egyelőre csak angol nyelven. Az opció kiválasztása után egy szövegbeviteli mezővel ellátott képernyő jelenik meg, ahol a felhasználók megadhatják a promptokat, vagy böngészhetik a javasolt leírásokat.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Spotify-tól olyanokat lehet kérni például, hogy a lejátszási lista „töltse ki a csendet egy kávézóhoz illő háttérzenével”, „rakjon fel vidám és pozitív dalokat”, vagy „fedezzen fel egy szűk műfajt, mint a witch house”. Utóbbi esetben a program ajánlott egy listát, amit a felhasználó kedve szerint finomíthatott tovább a nem tetsző dalok eltávolításával.
Bár bevallása szerint a vállalat egyelőre még nem szeretne többet beszélni az MI-alapú lejátszási listákról, egyértelműen látszik a törekvés arra, hogy nem szeretne lemaradni. A streamingóriás év elején vezette be egyes piacokon a Spotify AI DJ-t, ami egy gépi tanuláson alapuló, személyre szabott zeneajánló szolgáltatás.
Daniel Ek vezérigazgató korábban arról is beszélt, hogy a cég további lehetőségeket lát a generatív MI-ben, például a podcastokban elhangzó információkat összegző, vagy az audioalapú hirdetéseket automatikusan létrehozó MI-alapú funkciókra lehet számítani a jövőben, de hogy konkrétan mikor lesznek használhatóak az említett fejlesztések, azzal kapcsolatban szűkszavú a vállalat.