A tinédzserek közel ötöde YouTube vagy TikTok függő
Csaknem minden ötödik amerikai tinédzser gyakorlatilag YouTube és/vagy TikTok függő, mutat rá egy frissen publikált kutatás, mely szerint a fiatalok közösségimédia-használatának mintázata az elmúlt egy évben nem változott.
Az amerikai tinédzserek mostanra szinte teljesen hozzá vannak láncolva a különböző közösségimédia-platformokhoz, azok közül is elsősorban a videós tartalmakat közvetítő szolgáltatásokhoz. A 13-17 év közötti korosztály a legnagyobb mennyiségben a YouTube és a TikTok tartalmait fogyasztja, jelentős részük gyakorlatilag folyamatosan ezeken a platformokon lóg - mutat rá a Pew Research Center friss kutatása.
A platformok közül a YouTube kedveltsége messze kiemelkedik a mezőnyből, a kérdőíves felmérésben résztvevők 93%-a válaszolta azt, hogy rendszeresen használja a Google videostreaming-szolgáltatását. Közülük 16% nyilatkozott úgy, hogy "gyakorlatilag folyamatosan" a YouTube-on lóg, ami azt mutatja, hogy a világ legnépszerűbb videostreaming-platformjának népszerűsége töretlenül kiemelkedő a fiatalabb korosztály körében.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A legnépszerűbb platformok során a YouTube után a TikTok követi, a megkérdezett tinédzserek 63%-a állítja magáról, hogy rendszeresen használja a szolgáltatást, majd ezt követi a Snapchat és az Instagram 60 és 59 százalékkal. A TikTokot gyakran használó tinik 17%-a válaszolta azt, hogy gyakorlatilag folyamatosan a platformon lévő videókat nézni.
A népszerű videomegosztó és újhullámos közösségi média platformokkal láthatóan egyre kevésbé tudja a lépést tartani a Meta zászlóshajója, a Facebook, mely a megkérdezettek csupán egyharmada által rendszeresen használt szolgáltatás, míg nyolc-kilenc évvel ezelőtt 71%-on állt ugyanez a mutató. Az Instagram népszerűsége eközben gyakorlatilag stagnál, illetve valamelyest csökkent a tavalyi csúcshoz képest - mutat rá a felmérés.
A közösségimédia-platformok kedveltsége az amerikai tinik körében összességében az elmúlt egy-két évben nem változott szignifikánsan, így nem borították fel a szokásokat sem a Twitter/X körüli kálváriák sem a kínai tulajdonosi háttérrel rendelkező TikTok folyamatos meghurcoltatása a tengerentúlon.