Jön a Meta saját képgenerátora
A világ legmeghatározóbb közösségi szolgáltatásainak tulajdonosa igyekszik erősíteni generatív mesterséges intelligencia területén, és saját képgenerátorral áll elő azon bejelentése után, hogy idővel minden termékének meghatározó részévé válik az MI.
Elérhetővé tette a Meta saját képgenerátor szolgáltatását, miután eddig óvatos bejelentésekkel jelezte, hogy a Facebook, az Instagram és a WhatsApp is egyre több generatív MI-funkcióval bővül a jövőben. Az egyszerűen Imagine névre keresztelt eszközről első ízben a novemberi Connect eseményen esett szó, de akkor még egy chatbot részeként lehetett működésre bírni, nem önálló termékként.
A dedikált weboldalnak (imagine.meta.com) köszönhetően a generátor a vállalat üzenetküldő alkalmazásain kívül is elérhető lesz, bár eleinte nem minden régióban (Magyarországról például még nem használható), az elérhetőség kiterjesztése fokozatosan történik.
A többi generatív MI-eszközhöz, mondjuk a Dall-E-hoz vagy a Midjourney-hez hasonlóan az Imagine is szöveges promptokból, leíró mondatokból hoz létre képeket a Meta Emu modelljének segítségével, ami minden kéréshez négy, a bal alsó sarokban vízjellel ellátott 1280x1280 pixeles, 1:1 arányú képet készít, a megoldást később leválthatja egy láthatatlan vízjel-rendszer.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Meta több mint 1,1 milliárd nyilvánosan látható Facebook- és Instagram-képet használt fel a mesterséges intelligencia modelljének betanítására, tehát ha nekünk is van nyilvános láthatóságú Facebook-profilképünk, az is jó eséllyel az Emuban landolt.
A szolgáltatás használatához nem csak hogy Facebook- vagy Instagram-bejelentkezés szükséges, de egy Meta-fiók is, aminek a készítésére év eleje óta van lehetőség, és eddig jobbára csak a különféle virtuálisvalóság-szolgáltatások felhasználói készítettek ilyet a Quest headsethez.
Az Imagine felülete rendkívül minimalista – a szövegbeviteli mezőn túl a négy generált képnek szánt terület látható, amiket elégedettség függvényében JPG-ként menthet le a felhasználó, az elkészített képekkel kapcsolatban pedig eddig vegyes értékeléseket és véleményeket lehet olvasni.
A cég emellett több tucat új generatív AI-funkciót tesztel többi szolgáltatásában: a Facebookon a csoportokat és Marketplace piacteret próbálja hatékonyabbá tenni, illetve már több tucat chatbot áll a felhasználók rendelkezésére, egyelőre az Egyesült Államokban.