A dolgozók közel ötödét küldi el a Spotify
További 1500 pozíciót érint a streamingóriás új intézkedése, természetesen a nagyobb nyereségességért folytatott küzdelem jegyében.
Idén már harmadszorra jelent leépítést a Spotify a termelékenység és hatékonyság jegyében, ezúttal 17 százalékkal csökkentve a munkaerő-állományt. A streamingcég alapítója és vezérigazgatója, Daniel Ek hétfőn tájékoztatta az érintetteket a lépésről, amit a cég előtt álló kihívásokkal indokolt, többek közt a növekvő tőkeköltségekre és a lassuló gazdasági növekedésre hivatkozva.
A Spotify körülbelül 10 ezer főt foglalkoztat, ami azt jelenti, hogy a hétfőn bejelentett intézkedés több mint 1500 alkalmazottat érint. Korábban enyhébb mértékű leépítéseket eszközölt a cég, idén januárban a dolgozók 6 százalékát (mintegy 600 alkalmazott) faragta le, majd júniusban további 200 főt, körülbelül 2 százalékot érintett egy újabb kör.
Ek a bejelentésben hangsúlyozza, hogy a lépés és a leépítés mértéke sokak számára meglepő lehet, mivel a vállalat pozitív eredményeket jelentett a közelmúltban, mégis további kisebb létszámcsökkentésekre lehet számítani a következő két évben, mivel a pénzügyi célkitűzések és a valós működési költségek között jelentős a különbség.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A stockholmi streamingóriás a többi technológiai céghez hasonlóan a világjárvány alatt nagyot nőtt, létszáma az elmúlt három évben közel megduplázódott a toborzások és felvásárlások révén. Mivel a befektetők inkább a nyereségességre, mint a növekedésre összpontosítanak, a streaming-központú vállalat agresszíven csökkenteni kezdte költségeit.
A Spotify az idei év első kilenc hónapjában összesen 462 millió euró veszteséget jelentett, amit próbál ellensúlyozni a hirdetési üzletágban végzett befektetéseivel és a hangoskönyvek szegmensére való fókuszáltabb figyelemmel. A harmadik negyedévben sikerült meglepetésszerű nyereséget elkönyvelni, miután a vártnál jobban nőtt az előfizetők és a felhasználók száma. A társaság nyáron megemelte előfizetésének árát az Egyesült Államokban és más nagyobb piacokon, ami nem vezetett nagyobb lemorzsolódáshoz.
Idén összesen több százezer alkalmazottat érintettek a többek közt magasabb kamatlábakkal, gazdasági volatilitással és a változó fogyasztói szokásokkal magyarázott leépítések, amik a techszektort sem kímélték. Az olyan nagy szereplők, mint az Amazon, a Google, a Meta, a Twitter és a Netflix szintén jelentős mennyiségű embertől váltak meg, a Layoffs.fyi szerint 2023-ban több mint 253 ezer szakembernek kellett búcsúznia pozíciójától.