Egyre közelebb az Xbox mobilos játékáruháza
A Microsoft Xbox termékekért felelős üzletága az utóbbi években a mobilpiac felé kezdett fordulni, az erősebb lábak növesztése érdekében hamarosan számítani lehet egy saját játékbolt indítására mobilplatformon is - erősítette meg a sejtést az Xbox feje, egyelőre kevés konkrétummal.
Már több mint egy éve lehet hallani híreszteléseket arról, hogy a Microsoft kifejezetten mobiljátékok értékesítésére indítana saját piacteret, ami közvetlenül versenybe hozná a Google-lel és az Apple-lel. Először a The Verge szúrta ki a Microsoft által brit versenyfelügyelet (CMA) felé benyújtott, az Activision felvásárlással kapcsolatos dokumentumokban, hogy a cég jövőbeli tervei közt szerepel egy mobiljátékos piactér létrehozása, ami többek közt a nagy játékkiadó könyvtárából származó játékokat kínálná.
A CMA-nak benyújtott dokumentumokban a redmondi cég ugyanis amellett érvelt, hogy a felvásárlás elősegítené egy „következő generációs játékbolt” indítását többféle eszközön, köztük mobilokon, vélhetően olyan címekkel, mint a sikeres Call of Duty: Mobile, vagy a Diablo: Immortal.
Az Xbox-vezér Phil Spencer nemrég a Bloombergnek adott interjújában végül hivatalosan is megerősítette, hogy komoly tervei vannak a mobiljátékok piacán egy saját alkalmazásbolttal, a háttérben aktívan folyó munkában már több meg nem nevezett partnerrel dolgozik együtt a megvalósításon.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Spencer egyelőre nem rendelt pontos dátumot ahhoz, hogy az alternatív áruház mikor fog ténylegesen hozzáférhetővé válni a felhasználók számára, annyit árult el, hogy egyáltalán
nem évek múlva, hanem annál előbb lehet rá számítani.
Spencer szerint mobilplatformon nincs igazán választási lehetőség, és mivel az Xbox a következő 10-20 évben is releváns szeretne maradni, tovább növelné befolyását ezen a területen is.
Kérdéseket vet fel, hogy ez miként valósulna meg a gyakorlatban, hiszen egy dedikált Xbox-játékbolt egyelőre nehezen lenne telepíthető iPhone és iPad készülékekre a zárt rendszer miatt. Míg az androidosok számára adott a lehetőség a sideloadingra bizonyos beállításokkal, addig az Apple nem ad alább az App Store használatából. A Microsoft egy ideje már küzd azzal, hogy Xbox-játékokat tegyen elérhetővé az App Store-on keresztül, a Game Pass streamingszolgáltatásnak is jobb megoldás híján böngészőn belül kell futnia.