Egyre közelebb az Xbox mobilos játékáruháza
A Microsoft Xbox termékekért felelős üzletága az utóbbi években a mobilpiac felé kezdett fordulni, az erősebb lábak növesztése érdekében hamarosan számítani lehet egy saját játékbolt indítására mobilplatformon is - erősítette meg a sejtést az Xbox feje, egyelőre kevés konkrétummal.
Már több mint egy éve lehet hallani híreszteléseket arról, hogy a Microsoft kifejezetten mobiljátékok értékesítésére indítana saját piacteret, ami közvetlenül versenybe hozná a Google-lel és az Apple-lel. Először a The Verge szúrta ki a Microsoft által brit versenyfelügyelet (CMA) felé benyújtott, az Activision felvásárlással kapcsolatos dokumentumokban, hogy a cég jövőbeli tervei közt szerepel egy mobiljátékos piactér létrehozása, ami többek közt a nagy játékkiadó könyvtárából származó játékokat kínálná.
A CMA-nak benyújtott dokumentumokban a redmondi cég ugyanis amellett érvelt, hogy a felvásárlás elősegítené egy „következő generációs játékbolt” indítását többféle eszközön, köztük mobilokon, vélhetően olyan címekkel, mint a sikeres Call of Duty: Mobile, vagy a Diablo: Immortal.
Az Xbox-vezér Phil Spencer nemrég a Bloombergnek adott interjújában végül hivatalosan is megerősítette, hogy komoly tervei vannak a mobiljátékok piacán egy saját alkalmazásbolttal, a háttérben aktívan folyó munkában már több meg nem nevezett partnerrel dolgozik együtt a megvalósításon.
Mentorhatás: tapasztalt szememmel vezetem a kezedet A sikeres IT karrierek többsége mögött ott áll egy erős mentor, szerepének azonban nagyon sokféle árnyalata lehet.
Spencer egyelőre nem rendelt pontos dátumot ahhoz, hogy az alternatív áruház mikor fog ténylegesen hozzáférhetővé válni a felhasználók számára, annyit árult el, hogy egyáltalán
nem évek múlva, hanem annál előbb lehet rá számítani.
Spencer szerint mobilplatformon nincs igazán választási lehetőség, és mivel az Xbox a következő 10-20 évben is releváns szeretne maradni, tovább növelné befolyását ezen a területen is.
Kérdéseket vet fel, hogy ez miként valósulna meg a gyakorlatban, hiszen egy dedikált Xbox-játékbolt egyelőre nehezen lenne telepíthető iPhone és iPad készülékekre a zárt rendszer miatt. Míg az androidosok számára adott a lehetőség a sideloadingra bizonyos beállításokkal, addig az Apple nem ad alább az App Store használatából. A Microsoft egy ideje már küzd azzal, hogy Xbox-játékokat tegyen elérhetővé az App Store-on keresztül, a Game Pass streamingszolgáltatásnak is jobb megoldás híján böngészőn belül kell futnia.