Behódolt a TikTok a magyar versenyhatóságnak
Több intézkedést is ígért a népszerű videómegosztó, amelyek javítják majd a felhasználókkal való kommunikációt.
Önkéntes kötelezettségvállalással zárul a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) TikTok ellen indított vizsgálata, amit még 2020-ban indított az Egyesült Államokban bejegyzett, kínai tulajdonú szolgáltatóval szemben, mert azt valószínűsítette, hogy a vállalkozás nem a jóhiszeműség és tisztesség alapelvének megfelelően elvárható szakmai gondossággal tájékoztatja a fogyasztókat az online platform működésére vonatkozó lényeges információkról (ezek közé tartozik például a szolgáltatás igénybevétele során kezelt adatok körée és azok felhasználása). A versenyhatóság nem állapított meg jogsértést vagy annak hiányát.
A GVH Versenytanácsa által elfogadott kötelezettségvállalás révén olyan intézkedésekre kerül sor, amelyek még a folyamatosan változó kommunikációs tartalom, szerződéses feltételek, működési jellemzők és jogszabályi környezet esetén is közvetlenebbül biztosítják, hogy a TikTok kommunikációja javuljon, illetve a TikTok jellemzőit a magyar fogyasztók valóban megismerjék, és így tudatosabb fogyasztói döntéseket hozzanak a szolgáltatással kapcsolatban - írja a hatóság.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ezek közé tartozik többek közt egy információs célú Adatközpont felület létrehozása, a 20%-os reklámkorlát önkéntes alkalmazása, a közvetlen hatósági visszajelzésekre alkalmas és egyéb gyermekvédelmi fórumok erősítése. A szolgáltatás legfontosabb jellemzőiről a későbbiekben videók is láthatók lesznek a platformon, és alapbeállításokat kapnak a 18 év alatti felhasználók a képernyidő-időre vonatkozóan, emellett a szolgáltatás népszerűsíteni fogja az elérhető szülői felügyeleti eszközöket.
A hatóság közleménye szerint a vállalásoknak globális hatása is lehet, lévén a központosított Adatvédelmi menü világszerte bekerül az alkalmazásba. A megoldás szolgáltatásai és tartalma magyar nyelven is elérhetőek lesznek. A kötelezettségvállalás pontos és időszerű végrehajtását a GVH utóvizsgálatban, szigorú eljárási keretek között ellenőrzi majd, illetve a kötelezettségvállalás nem mentesíti a TikTokot egyéb jogszabályoknak való megfelelés alól.
A GVH az elmúlt években többek között a Google, illetve a PayPal számára is előírt versenykorrekciós kötelezettségeket, az Apple és a Booking.com pedig jelentős versenyfelügyeleti bírságokat fizetett Magyarországon. A nemzeti versenyhatóság jelenleg vizsgálja a Rakuten-csoportba tartozó Viber magatartását, illetve néhány hónapja eljárást indított a Microsofttal szemben, amiért valószínűleg nem tájékoztatja megfelelően a felhasználókat a mesterséges intelligencián alapuló chat funkcióval kiegészített keresőjének egyes tulajdonságairól.