Az Apple lett a kínai Black Friday vesztese
Véget ért az év legnagyobb bevásárlóünnepe, a Singles Day Kínában, melyen az amerikai Black Friday-hez hasonlóan óriási forgalmat bonyolít a kiskereskedelem - idén az okostelefonok körében arattak a kínai márkák, az Apple viszont némi meglepetésre visszaesett.
Vége a kínai Black Fridaynek, amit ott Singles Daynek hívnak de az idők során éppúgy egy akciózós-vásárlós őrületté vált, mint az óceán túlpartján - piackutatók az idei rekordforgalmak mellett leginkább az okostelefon-piaci szereplők teljesítményét vizsgálták az időszakban, hiszen kínaiak tízmilliói ilyenkor cserélik le régi készülékeiket a kedvezmények hatására.
A Counterpoint Research az október 30-tól november 12-ig tartó időszakot vizsgálta, az eladott készülékek közül idén különsen kedveltek voltak a kínai gyártók által jegyzett modellek, melyek idén komoly konkurenciának bizonyultak az évek óta stabil növekedést elérő Apple számára.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Az eladási adatok szerint olyannyira, hogy az Apple értékesítési volumene a vizsgált időszakban 5%-kal zuhant, míg Huawei okostelefonból 66%-kal, Xiaomi készülékből pedig 28%-kal adtak el többet, mint egy évvel korábban. A két legkeresettebb kínai csúcskategóriás mobil a Huawei nagy port kavart Mate 60 Prója, illetve a Xiaomi új csúcsmodellje, a Mi 14 lett, melyek nem mellékesen 5499 és 3499 kínai jüanos induló árukkal olcsóbbak is, mint az Apple iPhone 15 széria, mely 5999 jüanról startol.
Az idei Singles Day adatok elemzők szerint tovább erősítik egyben azt is, hogy az okostelefon-piac hosszú hónapok elteltével mind globálisan, mind Kínában kezd magára találni. A kínai gyártók közül a Huaweit ráadásul a helyiek óriási patriotizmusa is segíti, akik szimbolikus jelentőséget tulajdonítottak a Mate 60 Pro piacra kerülésének, mellyel a gyártó megmutatta, hogy fel tud állni a padlóról és felül tud kerekedni az amerikai szankciókon.
Az Apple eközben hiába mutatta be szeptemberben az iPhone 15 szériát, az új modellekből még mindig nem tud kellő mennyiséget gyártatni a cupertinói cég, ám az ellátási problémák rövidesen jelentős mértékben javulhatnak majd a Counterpoint elemzői szerint.