:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2023. november 23. 10:20

Tőzsdére megy a Huawei-ről levált Honor

Rákapcsol a Huaweitől kivált mobilmárka, indul a tőzsdei bevezetés előkészítése - és ezzel együtt a globális piacon történő agresszívabb terjeszkedés.

A Huaweiből kivált, eredetileg fiatalokat célzó, megfizethető(bb) okostelefonokat kínáló Honor szerdán közölte, hogy tőzsdére kíván lépni, így rövidesen újabb mobilmárka papírjaival lehet kereskedni a tőzsdén. A társaság közleménye szerint az új stratégiai célok elérése érdekében továbbra is optimalizálja részesedési szerkezetét, emellett diverzifikált tőkét vonz be, és első nyilvános ajánlattételét is megteszi.

Miután a Huawei elleni amerikai szankciók többek közt korlátozták a Google szoftvereihez és kulcschipjeihez való hozzáférést, ellehetetlenült az okostelefon-üzletág addigi működése. Így a kínai vállalat eladni kényszerült a Honor márkát egy vásárlói konzorciumnak, amelybe Sencsen város kormánya is beletartozik. A Honorra ezt követően már nem vonatkoztak az Egyesült Államok Huawei-re rótt kereskedelmi korlátozásai. Ahogy a társaság megkezdi a tőzsdei bevezetés előkészítését, az igazgatóság összetétele fokozatosan, a tőzsdén jegyzett társaságok standardjainak megfelelően módosul, hogy az irányítási és szabályozási követelményeknek való megfelelés érdekében minél diverzebb legyen - olvasható a bejelentésben.

honor

A Gitlab mint DevSecOps platform (x)

Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

A Huawei alatt a Honor egy közepes árkategóriában mozgó márka volt, most már viszont inkább az okostelefonok piacának prémium szintjére szeretne benyomulni. A tőzsdei nyitás azt mutatja, hogy a Honor agresszívabban szeretne teret nyerni magának az Apple és a Samsung által dominált okostelefon-piacon - ahogy az elmúlt hónapok során már több téren is megmutatkozott ezen irányú terve. 

A Huawei spinoff-márkája önálló működésének első másfél évében gyakorlatilag kizárólag a kínai piacra koncentrált, aminek meg is lett az eredménye: a cég a kínai okostelefon-piacot mára vezeti, az IDC piackutató számai szerint az idei harmadik negyedévben ez egészen pontosan 19,3%-os részesedést jelentett. A cég több tényezőnek köszönheti sikerét a honi piacon, így a Honor a koronavírust kísérő globális félvezetőhiány idején kifejezetten jól gazdálkodott a beszállítói kapcsolatokkal, készletekkel, másrészt jó ütemmel lépett az amerikai szankciók által padlóra küldött egykori anyavállalat, a Huawei helyébe. A gyártó helyzetét segítette az is, hogy számos egykori Huawei-mérnököt át tudott venni (a dolgozói létszám 2020 óta a másfélszeresére nőtt, a Honor jelenlegi 12 ezer alkalmazottjának több mint fele a kutatás-fejlesztési részlegen dolgozik) illetve ki tudta használni jó disztribúciós kapcsolatait.

Az anyaországon kívül azonban a Honor teljesen eltűnt szem elől, ami a következő években változhat meg, a nemzetközi terjeszkedés elősegítésére szolgál például az idén piacra dobott két, prémium kategóriát képviselő hajtogatható modell. A márka vezérigazgatója, George Zhao cégvezető tavaly közzétett becslése szerint a Honor export termelése öt éven belül meghaladhatja majd a hazai volument, miután a vállalat kezdetben 20 európai piacon (köztük olyan, statisztikai szempontból hibahatárnak minősülő kis országban is, mint Magyarország), majd később több új régióban erősítené jelenlétét az okostelefonok piacán.

Az üzemeltetői szakmát számos nagyon erős hatás érte az elmúlt években. A történet pedig messze nem csak a cloudról szól, hiszen az on-prem világ is megváltozott.

a címlapról