Magyarországon az internet = Facebook
Az uniós polgárok egyre inkább megbízható forrásnak tekintik az online hírplatformokat és a közösségi média csatornákat, köztük az influencereket, Magyarországon pedig kiemelkedően alacsony a közmédia hitelességébe vetett bizalom - derül ki a legfrissebb uniós felmérésből.
Az Európai Parlament weboldalán nemrég vált megtekinthetővé az Eurobarométer friss, médiafogyasztási szokásokat és a médiába vetett bizalmat felmérő kutatása, aminek különösen a magyar internezők online fogyasztási szokásaira vonatkozó része lehet érdekes. Az egyik fő megállapítás, hogy szinte csak Magyarországra jellemző az uniós tagállamok közül, hogy polgárai inkább a közösségi média felületekről vagy online híroldalakon tájékozódnak, mint a közszolgálati médiából.
Számokban ez így fest: a közmédia hitelessége hazánkban kapta a legrosszabb ítéletet 27 tagállam közül, a válaszadók mindössze 25 százaléka jelölte meg legmegbízhatóbb hírforrásként. A közmédiát előzi a közösségi média és az online platformok, majd harmadik helyen a YouTube és egyéb videós platformok. A negyedik helyen a nyomtatott sajtó, illetve a magán tévé- és rádiócsatornák és az influenszerek.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Uniós viszonylatban a polgárok elsődleges hírforrásaként a televízió dominál (71%), ezt távolabb követik az online sajtó és hírplatformok (42%). A harmadik helyen a rádió és a közösségi média platformok állnak 37%-kal. Az előző évek felméréseihez képest legnagyobb arányban a közösségi médiából tájékozódók száma nőtt. Magyarország Ciprussal, Bulgáriával, Portugáliával és Szlovéniával karöltve azon országok között van, ahol a többség inkább a Facebookon vagy más közösségi felületen keresztül jut el egy hírig - ezzel szemben az uniós országok többségében a felhasználók közvetlenül adott hírforrás oldalát vagy mobilalkalmazását keresik fel.
Hazánkban az uniós 63 százalék felett továbbra is a Facebook a legnépszerűbb közösségi média oldal. Nálunk első helyen van a Facebook, az uniós országok közül a legmagasabban: a válaszadók 83 százaléka használta a szolgáltatást a megelőző 7 napban. A közösségi oldalakat szintén az uniós átlagnál (47 százalék) több magyar használja (52 százalék) a hírek és aktuális események nyomon követésének céljából. A legnépszerűbb közösségi szolgáltatások listáján a Facebookot követi a Messenger és a YouTube.