Óriásit kivételez a Google a Spotify-jal egy titkolt megállapodás révén
A streamingszolgáltatónak semennyi jutalékot nem kell fizetnie, ha saját rendszere dolgozza fel a felhasználók fizetéseit, és akkor is csak 4 százalékot, ha a Google számlázási rendszerén mennek át a fizetések - derült ki az éppen folyó meghallgatások során.
Újabb részlet látott napvilágot az Epic Games által még 2020-ban indított antitröszt-per révén, ami a Google és az Apple versenyellenes gyakorlatait vizsgálja digitális appboltjaik és operációs rendszereik kapcsán. A keresőcég egyik vezetőjének tanúvallomása során elhangzott, hogy a Spotify streamingszolgáltatással kötött, eddig nyilvánosságra nem hozott megállapodás lehetővé teszi a cég számára, hogy megkerülje a Google Play Áruház által felszámolt borsosabb jutalékokat.
Ugyan azt már korábban is tudni lehetett, hogy a keresőcég a Spotify-jal közösen indított pilotot tavaly az új „felhasználó által választott számlázás” programra, melynek célja, hogy a Google Play számlázási rendszere, a Google Play Billing mellett alternatív számlázási lehetőségek közül is választhassanak a felhasználók, amikor digitális árucikkeket vásárolnak. A kondíciókat és pontos számokat azonban sosem osztották meg a felek a nyilvánossággal.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Don Harrison, a Google partnerségi vezetője kifejtette, hogy a Spotify 0 százalékos jutalékot, tehát semmit nem fizet, ha a felhasználók a Spotify saját számlázási rendszerén keresztül vásárolnak előfizetéseket. Ha a felhasználók a Google-t választották fizetésfeldolgozónak, a Spotify 4 százalékot fizet a beszedett összegből, ami drasztikusan kevesebb, mint a Google általánosnak számító 15 százalékos sarca.
A Google általában 15 százalékot tesz zsebbe az előfizetéses alapon működő alkalmazásokon befolyó befizetésekből, ami csökkenhet akár 11 százalékra is a felhasználó által választott számlázási rendszertől függően - írja a cég tájékoztatója. Dan Jackson, a Google szóvivője szerint az Android és a Play rendszerét használó fejlesztők "egy része" ettől eltérő szolgáltatási díjakat élvezhet bizonyos partnerségek részeként, amely „jelentős pénzügyi befektetéseket és termékintegrációkat foglal magában a különböző formai tényezők formájában”. A Spotify és a Google közti megállapodásban a cég kötelezettséget vállalt arra, hogy egyenként 50 millió dollárt helyez egy „sikeralapba”.
A keresőcég 2017-ben megállapodást ajánlott a Netflixnek is, aminek révén a streamingóriástól 10 százalékos részesedést csípett volna le a cég a Play Store-on keresztüli előfizetésekért, de a streamingszolgáltató visszautasította a lehetőségez. A Netflix már nem kínál alkalmazáson belüli vásárlási lehetőséget Androidon, és ennek eredményeként többé nem fizet a Google-nek semennyit az alkalmazás terjesztéséért.
A tárgyalások során a Google szerette volna elkerülni, hogy a Spotify-jal jötött partnerséghez kapcsolódó pontos számok napvilágot lássanak, mivel fogalmazása szerint az információk ronthatják a tárgyalási alapokat és esélyeket más alkalmazásfejlesztőkkel.