Tízéves a Telekom app, az ügyfélszolgálat és a marketing szerelemgyereke
Tíz éve, az okostelefon-korszak igazi felívelésének kezdetén új ügyfélkapcsolati eszközt adott az előfizetők kezébe a Magyar Telekom. Ez volt a Telekom app, mely ma - legalábbis statisztikai alapon - ott van minden okostelefonnal rendelkező telekomos készülékén, és melyet az idők során a szolgáltató sikeresen pozícionált át marketingeszközzé.
2013. augusztusában a Magyar Telekom sokadszori nekifutásra többé-kevésbé túlvolt egy meglehetősen hányattatott sorsú integrációs folyamaton, ami az ügyfélkezelési, illetve ügyintézési folyamatokat alapjaiban változtatta meg a cégnél, mindezt egy márkaváltással megfűszerezve. Ment a T-Mobile és a T-Home, jött az egységes Telekom márka és az egységes online ügyfélszolgálat, melyhez egy mobilalkalmazást is készített az operátor.
A hazai távközlési piacon akkor újdonságszámba menő applikáció egyik elsődleges célja volt, hogy a robbanásszerűen bővülő okostelefon-penetrációra építve egy olyan új ügyfélszolgálati csatornát tegyen az előfizetők kezébe (vagy inkább zsebébe), mellyel azok kényelmesebben intézhetik ügyeiket, egyben ezáltal lehetőleg messze elkerülik a költségesen üzemelő élőemberes ügyintézési módokat (shop, telefonos ügyfélszolgálat).
Az applikáció alapfunkciói közé tartozott 2013-ban az ingyenesen lekérdezhető az aktuális egyenleg és forgalom, az elküldött sms-ek számának, az adott hónap hálózaton belüli és kívüli forgalmának ellenőrzése, valamint a számlabefizetés- és letöltés.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Telekom alkalmazás részben a fenti funkcióknak köszönhetően hamar népszerűvé vált, 2015-ben már egymillióan használták, a jelenlegi piactér-statisztikák szerint pedig országosan az egyik legtöbbször letöltött app a Telekom mobilos ügyintézésre használható megoldása, mely az eltelt évek során többször is megújult illetve a szolgáltató különböző marketingakcióinak egyik elsődleges platformjává vált.
A legutóbbi ilyen, marketingvezérelt fejlesztés a már több DT-leányvállalatnál működő Magenta Moments elindítása volt, mely felfogható a még a westeles időkben indult Kapcsolat-program egyfajta újragondolásának.
Ahogy a marketingtevékenység is behoz nemzetközi megoldásokat, úgy az applikáció arculata is egységes ma már a DT-csoport leányvállalatainál egész Európában, nem mellékesen egy magyar tervezőcsapat révén.
Az alkalmazásba új ügyfélkapcsolati módként az évek során bekerült a Telekom chat nevű új ügyfélszolgálati csatorna, de a mobil mellett vezetékes technológiai implementációkkal is bővült az app, így a felületen keresztül már távolról módosíthatók és lekérdezhetők bizonyos telekomos otthoni routerek alapvető paraméterei (elsősorban WiFi adatok, működési idősávok, csatlakoztatott eszközök kezelése, de a Telekom appban is ki-be kapcsolható a cég nemrég elindított DNS-szűrési szolgáltatása).
A Telekom app az elmúlt tíz év alatt sem nőtte ugyanakkor ki az összes gyermekbetegségét. Így a megjelenített mobilos forgalmi statisztikákat illetően továbbra is elsősorban az adatforgalmi keret felügyeletére alkalmas megbízhatóan az app, a forgalmazott percek/SMS-ek (nem korlátlan csomagok esetében) pontos megjelenítésével a mai napig meggyűlik a baja a platformnak - igaz, itt a Telekom szerint pusztán átmeneti hibáról van szó, amin már dolgoznak a fejlesztők.
A fejlesztések közé emellett nem került be az sem, hogy az applikáció egy új számla érkezéséről push üzenetben legyen képes tájékoztatni az előfizetőt, illetve bár díjcsomagváltásra van lehetőség az appon belül, de csak a mobilelőfizetéseknél és azoknál is többnyire a nagyobb értékű díjcsomagok irányába válthat a felhasználó a Telekom moduláris csomagjaiból összeállított ajánlatok egyikét választva.