Löketet adhat az OLED-piacnak az új iPad Pro
Az LG és a Samsung február környékén kezdi meg az OLED kijelzőpanelek sorozatgyártását a következő generációs iPad Pro modellekhez.
Várhatóan a 2024-ben megjelenő 11 és 13 hüvelykes iPad Pro modellek lesznek az Apple táblagép-sorozatának első darabjai, amelyek LCD helyett már OLED panellel érkeznek – ezek a gépek veszik át majd a 2022-ben piacra dobott 11 és 12,9 hüvelykes elődök helyét. Az új iPad Pro (2024) várhatóan az első negyedévben bemutatkozó három új iPad frissítés után érkezik, aminek már itt volt az ideje. A cég táblagépes üzletága a világjárvány utáni keresletcsökkenéstől szenved továbbra is, illetve az sem segített a helyzeten, hogy a cég jó ideig nem frissítette jelentősebben a iPad-eket.
Az OLED kijelzők iránti megnövekedett kereslettel az Apple vélhetően az utóbbi időszakban veszteségeket elkönyvelő LG Display bevételeit is meglendítheti: az Omdia piackutató szerint a cupertinói cég már leadta a rendelés az összesen 10 millió OLED-panel 60 százalékára a dél-koreai gyártónak, ami a jövő év első negyedévében kezdi meg a gyártást. A koreai Chosun Biz jelentése szerint az LG Display mellett a Samsung Display az Apple másik partnere, ami a rendelések másik 40 százalékát kapta meg.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ugyan az iPad-ekbe szánt paneleket hozzávetőlegesen háromszor drágábban szerzi be az Apple, mint a jóval kisebb méretű iPhone-okban használt darabokat, az elemzők szerint még a költségeket és a kisebb rendelési mennyiséget figyelembe véve is jövedelmező az együttműködés.
Az Apple emellett az iPhone 15-tel tesz jelentős lépést afelé, hogy termékportfóliójába még szorosabban adaptálja az OLED-technológiát, ami az eddigi szivárgások alapján a 2026-is MacBook és az egyszer talán valódi termékként is megjelenő, hajtogatható iPad-ben is elsődleges lesz.
A cupertinói cég ilyen irányú lépéseinek köszönhetően az OLED-piac jelentősen erősödhet a következő évek során, mivel megnő a valószínűsége annak, hogy a versenytársak is növelni fogják az OLED-es termékkínálatot, erősítve a trendet. Az UBI Research elemzése szerint a táblagépekhez, laptopokhoz és monitorokhoz szánt OLED-kijelzők szállítási volumene az előrejelzések szerint éves átlagban 41 százalékkal fog nőni, a becslések szerint 2027-re eléri a 31 millió darabot.