24 százalékkal drágul itthon a Disney+
Az új előfizetők már a jóval drágább csomagot kapják, véget ért a kedvezményes időszak. Mindeközben a streamingszolgáltatás az utolsó negyedévben már jóval kevesebb mínuszt hozott össze, mint egy évvel ezelőtt.
Május környékén már tudni lehetett, hogy még az idén, az akkori híresztelések szerint decembertől emelkedik a reklámmentes előfizetés ára a Disney+ streamingszolgáltatásban, de akkor még pontos összegeket nem említett Bob Iger vezérigazgató. Az előfizetőknek kiküldött levél viszont már elárulja a valóságot: az újonnan regisztrálók november elsejétől 3090 forintért csatlakozhatnak a szolgáltatáshoz, míg a már meglévő előfizetőknek a december 6-ai, vagy az azt követő számlázási ciklusban lép érvénybe a változás. Ez 600 forint emelést jelent a korábbi 2490 forinthoz képest, ami 24 százalékos növekedés.
Az éves előfizetés 10 havi díjnak felel meg, tehát már 30 900 forintot igényel a kasszából. A magyar felhasználók 2022 nyara óta érik el a Disney+-t, és eddig nem voltak érintettek a tavaly év végi drágulásban, az eddigi kedvezményesnek számító 2490 forintos opciót kell most végleg elengedni.
Az áremelés nem annyira meglepő, az elmúlt évben (éveben) más szórakoztatóipari szolgáltatások előfizetései is drágultak: a Netflix tavaly ismét emelte az árakat az elmúlt években tapasztalt fokozatos emeléseket követően, ahogy az Apple Music és a Spotify egyaránt drágult a legtöbb piacon, és a Microsoft sem tudta elkerülni, hogy lépéseket tegyen ebbe az irányba, az Xbox Game Pass Ultimate is borsosabb árat kapott.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A Netflix-szel kapcsolatban legutóbb októberben reppent fel a pletyka, hogy a tavaly márciusi növelés után ismét emelést tervez, amit egy ideig felfüggesztett a hollywoodi színészek és írók sztrájkjai miatt. Igaz, a Netflix havi előfizetési díjai Magyarországon 2021 októbere óta nem változtak, akkor a Standard és Prémium csomagok árát emelte meg a szolgáltató 3190-ről 3490, illetve 3990-ről 4490 forintra (a belépő csomag ára a kezdetek óta változatlanul 2490 forint). Ez volt az első és mindeddig utolsó áremelés a magyar piacon a Netflix részéről.
Hamarosan várható az is, hogy Disney+ a Netflix nyomdokaiba lépve korlátozásokat kezd el bevezetni a fiókmegosztásra vonatkozóan, első körben a kanadai felhasználók körében. Bob Iger korábban arról tájékoztatta a vállalat befektetőit, hogy az új szabályzattal és intézkedésekkel kapcsolatos részleteket még az év végéig megosztják, a változásokat a tervek szerint 2024-ben vezetnék be, mivel a szükséges technikai eszköztár már lényegében a cég rendelkezésére áll a bejelentkezések felügyeléséhez.
A Disney nemrég megosztott negyedéves beszámolója szerint a július-augusztus-szeptemberi időszakban 3,3 millió előfizetővel sikerült növelni a streamingszolgáltatás bázisát, így sikerült átlépni az összesen 150 milliós küszöböt. Ennél beszédesebb szám, hogy míg a tavalyi év utolsó negyedévében 1,4 milliárd dolláros veszteséget produkált a szolgáltatás, az idei negyedévben már „csak” 387 milliós volt a mínusz, tehát a kiadások visszafogásával 74 százalékkal kevesebb pénz folyt ki a cég keze közül.
A vállalat nem is egy, hanem három streaming szolgáltatást terelget, portfólióját a fő zászlóshajónak tekinthető Disney+, a Hulu és az ESPN+ alkotja, melyeknek kínálatát hamarosan szorosabban tervezi összefogni a cég, legalábbis arról már tudni, hogy a Hulu tartalmai beolvadnak a Disney+-ba.