Nőtt a bevétel, de még több embert küld el a Unity
Nőttek a bevételek, de jó eséllyel további elbocsátások várhatók a Unity-nél, miután a cég a vegyes eredményekre reagálva szélesebb körű költségmegtakarítási intézkedéseket tervez végrehajtani.
15 százalékot estek a Unity Software részvényei a csütörtöki meghosszabbított kereskedés során, miután a játékmotorról ismert cég saját megfogalmazása szerint „vegyes” harmadik negyedéves eredményeket tett közzé, és nem adott ki előrejelzést a következő negyedévre vonatkozóan. A társaság bevétele az időszak során 544,2 millió dollár volt, szemben az elemzők által várt 553,7 millió dollárral, és éves szinten mintegy 69%-kal nőtt, főként az ironSource mobilhirdetési cég 2,9 milliárd dolláros felvásárlásának köszönhetően. A negyedév során elkönyvelt 124,1 millió dolláros nettó veszteség is csökkenésnek számít az egy évvel korábbi 250 millió dolláros mínuszhoz képest.
A játékfejlesztő eszközöket is magában foglaló Create Solutions szegmens 189 millió dollár bevételt termelt, ami kis mértékben elmarad a várt 204,7 millió dollártól. Az eredményt nagy mértékben befolyásolta a kínai piacról származó alacsonyabb bevétel, ami az ország szerencsejátékokra vonatkozó új korlátozásainak eredménye.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
A Unity-nek az elmúlt években látott leghevesebb tiltakozást és ellenérzést sikerült kiváltania a fejlesztőkből pár hónapja, miután egyoldalú szerződésmódosítással olyan módosításokat vezetett be felhasználási feltételeiben, amik tetemes plusz költségeket jelentettek volna a független fejlesztőkre és stúdiókra nézve. A független fejlesztők, kis stúdiók már többen bejelentették, hogy a cégbe vetett bizalmukat elveszítve új engine után néznek, vállalva az ezzel járó esetleges hátrányokat is.
Egy hétnyi csatározás után a cég bejelentette, hogy visszatáncol, és újragondol, illetve visszavon egyes feltételeket, de ez nem jelenti azt, hogy teljesen elkaszálja az ötletet. Az ügy azonban helyrehozhatatlan kárt jelenthet a cég reputációjának és megrengeti a belé vetett bizalmat - írták akkor a játékipari szakértők. Október elején John Riccitiello vezérigazgató azonnali hatállyal nyugdíjba vonult, a Red Hat korábbi vezérigazgatója, Jim Whitehurst pedig ideiglenes vezérigazgatói posztra lépett.
Az új konstrukciók (erről itt írtunk bővebben) 2024 elején lépnek életbe. A cég arra számít, hogy az üzleti modell-változtatás hatása egyelőre minimális hasznot hoz 2024-ben, de később nagyobb elfogadottsága lehet az ügyfelek körében. A játékkiadást és reklámozást magában foglaló Unity Grow Solutions szegmens is kiugróan teljesített, mivel 355,3 millió dollár bevételt jelentett, ami közel 166%-os növekedést jelent, és meghaladja a StreetAccount 345,3 millió dolláros konszenzusát.
Ennek ellenére a Unity közleménye szerint a vezetőség aktívan dolgozik azon, hogy miként optimalizálja termékkínálat díjait, emellett az aktuális negyedévben további költségcsökkentési intézkedéseket tervez végrehajtani - beleértve az irodaterületek csökkentését és a további elbocsátásokat. Májusban a cég bejelentette, hogy 600 alkalmazottat, vagyis a munkaerő mintegy 8%-át bocsátja el, és láthatóan itt még nem ért véget a folyamat. A vállalat várhatóan 2024 első negyedévének vége előtt megteszi az ilyen irányú lépéseket.