Folyamatos rettegésben tartotta partnereit az Amazon
Két év alatt egymilliárd dollárral emelte meg a piactéren forgalmazott termékek összeladási árát az Amazon annak az algoritmusnak a segítségével, mely egyike volt azon eszközöknek, melyeket most az amerikai versenyjog próbál leperelni a világ legnagyobb e-kereskedőjéről.
Gyakorlatilag a legrosszabb párkapcsolati drámák forgatókönyve alapján "működött együtt" piactér-partnereivel az elmúlt években az Amazon, az így megmérgezett kapcsolat pedig összességében a partneren kívül a vásárlókat hozta leginkább kiszolgáltatott helyzetbe - többek között ez derül ki a világ legnagyobb e-kereskedője ellen indított amerikai trösztellenes per most nyilvánosságra került bírósági perbeadványából.
A pert az Egyesült Államok versenyügyekben illetékes szerve, a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (angol rövidítése alapján FTC) indította szeptemberben több évnyi előkészítő munkát és adatgyűjtést követően. A beadványt most szinte teljes egészében nyilvánosságra hozták, így kiderül belőle többek között, hogy a vád szerint az Amazon egy titkos algoritmus, a Project Nessie segítségével - az FTC beadványa szerint piackárosító módon - elérte, hogy két év alatt több mint egymilliárd dollárral emelkedjen az e-kereskedőnél forgalmazott termékek összeladási ára.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
Ennek a komplex rendszernek többek között része volt, hogy az Amazon folyamatosan, aránytalanul emelte a piactér partnerektől beszedett jutalék összegét, melyre azok áremeléssel voltak kénytelenek reagálni - közülük számos kisvállalkozás a csődöt kockáztatta, ha nem változtat az árképzésen.
A kisebb partnereket eközben gyakorlatilag folyamatos rettegésben tartotta az Amazon azzal, hogy ha termékeiket más platformokon olcsóbban kínálják, büntetés vár rájuk, ami többnyire a keresési találatlistákon elfoglalt helyük háttrébb sorolásában testesült meg.
A Wall Street Journal birtokába jutott perdokumentum szerint az Amazon felsővezetői pontosan tisztában voltak a fenti folyamatokkal illetve azok következményeivel - a cég a korábbi nyilatkozataiban alaptalannak nevezte az FTC vádjait, illetve azzal védekezett, hogy a partnerprogrammal sokszínűbbé varázsolta a piacot és hozzásegítette a kisebb marketplace-partnereket a forgalmuk drasztikus növeléséhez.