Több ezren váltak meg a reklámblokkolóktól a YouTube miatt
Egyre szélesebb körben fenyegeti a YouTube a netezőket azzal, hogy letiltja a videónézés lehetőségét a hirdetésblokkolókat használók körében, az ilyen jellegű szolgáltatásokat nyújtó cégek korábban nem közölt számai pedig arról árulkodnak, hogy az intézkedések eddig számokban mérhető hatékonysággal működnek.
A YouTube az év elején kezdte el tesztelni a reklámblokkoló kiegészítőket használó internetezők korlátozását annak érdekében, hogy minél több felhasználót tereljen át a YouTube Premium szolgáltatásra való előfizetésre. A cég az eleinte szűkebb körben futtatott intézkedéseket az elmúlt hónapok során fokozatosan elkezdte kiterjeszteni minél több internetezőre.
A hirdetésblokkoló kiegészítőket és szolgáltatásokat nyújtó fejlesztők bevallása szerint a szigorító lépéseknek már mérhető hatása van, sok ezer felhasználó távolította el böngészőjéből az addig használt, reklámokat kiiktató beépülőiket. A felhasználók adatainak védelme érdekében a hirdetésblokkoló szolgáltatók nem követik közvetlenül a használatot, de a Chrome bővítményboltja alapvető telepítési és eltávolítási statisztikákat szolgáltat.
Az Android, iOS, Windows, Linux platformokra is megoldásokat kínáló AdGuard összesen 75 millió felhasználójából 4,5 millió fizetős ügyfél. Október 9.-e után naponta több mint 11 ezer internetező távolította el az egyik Chrome-bővítményüket, szemben a változások előtti időszakot jellemző napi 6000 eltávolítással, október 18-én pedig már 52 ezer ember mínuszban volt a szolgáltatás. Ezzel szemben az AdGuard fizetős verzióinak telepítései megnövekedtek, amikor a felhasználók rájöttek, hogy a fizetős csomagokat nem érinti a YouTube korlátozása.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A szintén reklámblokkoló szolgáltatásokat nyújtó Ghostery által kitöltött felmérés szerint a kiegészítőt törlő felhasználók 90 százaléka azért nyomott az eltávolítás gombra, mert az eszköz már nem hatékony a YouTube-os videónézéskor, és októberben a szokásos napi eltávolítási és telepítési szám háromszor-ötszörösét lehetett látni, mivel az emberek láthatóan újabb alternatívákat keresnek és próbálnak ki a korábban használt megoldásaik helyett.
Mivel a YouTube fenyegető üzenetei csak akkor ugranak fel, ha a felhasználók laptopról vagy asztali számítógépről, illetve Chrome böngészővel érik el a videókat, ezért többen is másik böngésző használatával próbálják kijátszani a rendszert. A Ghostery szerint a Microsoft Edge böngészőhöz készített adblockereinek telepítése 30 százalékkal ugrott meg októberben a szeptemberi hónaphoz képest. Egy másik bővítmény, az AdLock mintegy 30 százalékkal több napi telepítést és eltávolítást regisztrált októberben, mint az előző hónapokban.
A YouTube Music és Premium szolgáltatások tavaly novemberben lépték át a 80 milliós előfizetői számot, ami egy év alatt több mint 30 milliós bővülést jelent, ezt a növekedési ütemet segíthetnek tartani az újabb ösztönző intézkedések. Lényegében ezt szolgálták az évek során egyre hosszabbá váló, átugorhatatlan hirdetésformátumok is.
A YouTube-hirdetések egyre nagyobb mértékben járulnak hozzá a Google teljes bevételéhez, a cég ez év elejétől szeptemberig több mint 22 milliárd dollárnyi hirdetést adott el a platformon, ami körülbelül 5 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest, és a Google teljes értékesítésének körülbelül 10 százalékát teszi ki. A YouTube-alkotók általában a hirdetéseladások 55-45 százalékát kapják meg formátumtól függően. Az év elején a vállalat havi 2 dollárral 14 dollárra emelte a YouTube Premium árait, és a videók jobb minőségben való streamelését is csak a fizetős csomagban engedi már.