Erőre kapott a Huawei a saját térfelén
Korábban csak a Huawei volt az Apple egyetlen kihívója Kínában a csúcskategóriás okostelefonok szegmensében, és a szankciók hatására megkopott fényű márka visszakapaszkodni tűnik a saját fejlesztésű Kirin chipeknek köszönhetően, egyelőre biztatók a jelek a hazai piacon.
Látványos növekedésnek indultak a Huawei okostelefonok eladásai a harmadik negyedévben, miután a gyártó a kínai piacon forgalomba hozta az 5G-támogatással és fejlett chippel ellátott Mate 60 Pro modellt, amit az amerikai szankciók ellenére sikerült tető alá hoznia. A Counterpoint Research elemzőcég szerint az új készülék jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy a Huawei eladásai 37 százalékkal nőjenek éves összehasonlításban a helyi piacon.
Ez azért is jó eredmény, mert a piaci részesedést tekintve legmeghatározóbb okostelefon-gyártó, a Honor eladásai mindössze 3 százalékkal emelkedtek éves szinten, miközben a Vivo, az Oppo és az Apple egyaránt kétszámjegyű csökkenést mutatott. A Huawei így a negyedév során 12,9 százalékos piaci részesedést ért el, szemben az előző év azonos időszakában mért 9,1 százalékkal. A piackutató cég nem közölte az értékesített mobilok pontos darabszámait.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Huawei piaci részesedése és üzleti tevékenysége azután kezdett morzsolódni, hogy 2019-től kezdve egyre több kereskedelmi szankciót vezetettek be az amerikaiak a vállalatra vonatkozóan, elzárva őt a kulcsfontosságú technológiáktól, többek közt félvezetőktől. A sencseni székhelyű óriásvállalat ezek után saját tervezésű Kirin chipjeire összpontosította figyelmét, amelyeket a tajvani TSMC készített számára, az amerikai korlátozások azonban a bérgyártót is megakadályozták abban, hogy komponenseket gyártson a Huawei számára.
Idővel a Huawei készülékei így vonzóságukat vesztették a fogyasztók körében, mely helyzeten a szeptemberben kiadott Mate 60 Pro javít: a 7 nanométeres eljárással gyártott chip és az 5G-támogatással ellátott mobilból a Counterpoint Research szerint megjelenésének első hat hetében 1,6 millió darab kelt el. Az elemzők szerint ha a Kirin chipsetet nem csak a drágább készülékekbe, de a középkategóriás és idővel olcsóbb mobilokba is beépíti a gyártó, idővel ismét lehet esélye helyet foglalni az első öt legnépszerűbb mobilmárka közt.
A kínai okostelefon-piac 2022-ben éves összevetésben 14%-kal esett vissza a Canalys adatai szerint, az idei harmadik negyedévben pedig 5 százalékkal csökkent az okostelefonok kiszállítása Kínában éves szinten, ami azt sejteti, hogy enyhe fellendülés követheti a nehezített időszakokat.