Újra szárnyal és közben árat emel a Netflix
A várakozásokon felüli erős negyedévet zárt szeptember végén a világ legnépszerűbb online előfizetős videostreaming-szolgáltatása, a Netflix, mely a hollywoodi sztrájkok dacára képes volt visszatérni arra a növekedési pályára, ami a pandémia kezdeti időszakát jellemezte. Ettől függetlenül a cég néhány piacon áremelést hajt végre.
2020 második negyedéve óta nem gyűjtött egy negyedév alatt annyi új felhasználót a Netflix, mint az idei harmadik egyedévben - a cég tegnapi üzleti jelentése alapján a világ legnépszerűbb online videostreaming-szolgáltatójának felhasználói bázisa kilencmillió előfizetővel bővült, jelentős mértékben meghaladva az előzetes elemzői várakozásokat, melyek legjobb esetben is legfeljebb hatmillió új ügyféllel számoltak.
A szolgáltató - melynek ezzel szeptember végére 247 millió előfizetője lett - ezzel párhuzamosan bizonyos csomagokat illetően áremelést jelentett be, de egyelőre csak három országban, az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Franciaországban, ahol rendre 22,99 dollárba, 17,99 angol fontba és 19,99 euróba kerül majd a prémium díjcsomag, az egyetlen konstrukció, mely 4K-s tartalomfogyasztást tesz lehetővé.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az áremelés által érintett országok körére magyarázat lehet, hogy ezeken a fejlett, telített piacokon a szolgáltatónak már nem maradt növekedési potenciálja, amit igazolnak a számok is: a legnagyobb növekedés egyes európai régiókra, a Közel-Keletre és Afrikára volt jellemző, mostanra pedig a Netflix teljes előfizetői bázisának mintegy csak 30%-a streameli a tartalmakat az Egyesült Államokból.
A Netflix szárnyalása annak fényében különösen figyelemre méltó, hogy az érintett időszakban komoly feszültség alakult ki a hollywoodi alkotók és a stúdiók, tartalomdisztribútorok között, mely mostanra látszik csak elülni. A cég malmára hajtotta ugyanakkor a vizet, hogy a produkciók jelentős része külföldön forog, ahol a sztrájkok hatásai nem vagy kevéssé jelentkeztek.
Az SVOD-szolgáltató legnépszerűbb húzócímei közé tartozott a harmadik negyedévben a One Piece című mangasorozat live-action változata, de nagyot mentek az olyan, régebbi sikerszériák, mint a Comcast produkciójában készült 2019-es Brilliáns elmék (Suits) vagy Az elit alakulat (Band of Brothers) - utóbbit éppen a rivális HBO-tól licencelte a Netflix.