Túl lassúak a versenyhatóságok az Adobe szerint
Eddigi valaha volt legnagyobb felvásárlására készül az Adobe, melynek kapcsán a cég egyik vezetője párbeszédet indított azzal kapcsolatban, hogy valóban szükségesen hosszúra nyúlnak-e a szabályozók hosszadalmas vizsgálatai.
A szabályozói jóváhagyások időigényességét kritizálta David Wadhwani, az Adobe digitális média üzletágának elnöke, aki megkérdőjelezi a drága technológiai felvásárlásokat megelőző versenyhatósági vizsgálatok elnyújtottságát. Az Adobe már több mint egy éve jelentette be felvásárlási szándékát a Figma tervezőszoftverre, a felek azóta az amerikai, a brit és az uniós szabályozószervek egyhangú áldására várnak az üzlet nyélbeütéséhez. Az Adobe arra számít, hogy még az idei év végéig sikerül lezárni a Figma-üzletet, aminek lebonyolítását Wadhwani vezeti. Az Egyesült Királyság Verseny- és Piacfelügyelete december 31-et tűzte ki az aktuális vizsgálati szakasz határidejének.
A témát aktuálissá teszi a játékipar eddigi legnagyobb felvásárlásának számító 69 milliárd dolláros Microsoft-Activision üzlet is, aminek lezárására közel 21 hónapot kellett várni, és az újabb fejlemények már-már egy telenovella bonyolultságát tükrözték. Az utolsó akadály a múlt héten gördült el az akvizíció elől, miután a brit hatóság elfogadta a Microsoft augusztus végén bemutatott átgondolt ajánlatát.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az Adobe, mint felvásárló fél számára azért is fontos a vizsgálatok elhúzódása, mert a grafikai szoftvertervező vállalta, hogy egymilliárd dollárt fizet a Figmának abban az esetben, ha a szabályozó hatóságok elutasítják az ügyletet, vagy ha nem sikerül azt lezárni 2024. március közepéig.
Az Adobe-vezető szerint megkérdőjelezhető, hogy valóban ilyen sokáig kell-e tartania a szabályozó folyamatoknak, miközben fontos lenne, hogy az innovációval gyorsan haladjanak a vállalatok. A brit versenyfelügyelet (CMA) legutóbb azt vizsgálta, hogy az akvizíció torzítaná-e a piaci versenyt azzal, hogy megtartja az XD nevű tervezőeszközét is, ami a Figma versenytársának tekinthető, de az Adobe szerint egy innovatív és dinamikus piacon az XD nem tekinthető a Figma versenytársának.
Az Adobe az utóbbi hónapokat azzal töltötte, hogy generatív MI-funkciókkal bővítse legnépszerűbb szolgáltatásait, így a jövőben elképzelhető, hogy a sikeres lezárás után a Figma is hasonló képességeket kapjon.