Lendületet kapott a Huawei a gyengélkedő mobilpiacon
A harmadik negyedévben továbbra is csökkenést mutat éves összehasonlításban a globális mobilpiac, egyes kínai márkák azonban erőre kaptak.
A Counterpoint Market Pulse legfrissebb jelentése szerint az idei harmadik negyedévben 8 százalékkal esett a világszerte eladott okostelefonok száma éves összehasonlításban, így ez a kilencedik olyan negyedév zsinórban, amikor csökkenő tendenciát mutat szektor. Ezzel szemben két százalékos növekedésről lehet beszélni a megelőző, második negyedévhez képest, ami a nagyon enyhe fellendülés jeleit mutatja.
Maga a hír nem is lenne így különösebben izgalmas, a számokon megmutatkozik azonban a vásárlók Huawei, a Honor és a Transsion Group iránti élénkülő érdeklődése, gyakorlatilag csak ezeknek a brandeknek sikerült növekedni éves összehasonlításban. A Huawei növekedését főleg a Mate 60 sorozat piacra dobása hajtott meg, míg a Honor esetében a tengerentúlra fókuszált terjeszkedés hozhatta meg gyümölcsét.
A Transsion márkák tovább bővültek, miközben a Közel-Kelet-Afrika (MEA) régió fellendüléséből is profitáltak. A legtöbb fejlett piac, például Észak-Amerika, Nyugat-Európa és Dél-Korea meredek visszaesést mutatott (ami az iPhone bevezetésének hatásával nagy valószínűséggel növekedést fog mutatni a negyedik negyedévben), ezzel szemben a MEA régió éves növekedést könyvelhetett el a makrogazdasági mutatók javulásának köszönhetően.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A piacot továbbra is a Samsung vezeti, a dél-koreai gyártó a harmadik negyedévben a teljes eladás ötödét szerezte meg. A gyártó újgenerációs hajtogatható készülékei eddig vegyes visszajelzéseket kaptak, a Flip 5 modell tűnik a legsikeresebbnek közülük, emellett az A-sorozatú modellek továbbra is a középkategória piacvezetői. Az Apple 16%-os piaci részesedéssel a második helyen végzett, annak ellenére, hogy az eddig jól fogadott iPhone 15 széria korlátozottan elérhető.
Az ötös toplista többi helyét a Xiaomi, az OPPO és a vivo márkák zárják, amik a harmadik negyedévben azon dolgoztak, hogy megerősítsék pozícióikat olyan kulcsfontosságú piacokon, mint Kína és India, miközben lassítottak expanziós folyamataikon a tengerentúli piacok esetében.
Az elemzőcég arra számít, hogy 2023 negyedik negyedévében a piacon megtorpan az év egészét jellemző csökkenő tendencia, mivel a feltörekvő piacokon látott eladások, és a legnépszerűbb öt gyártón túli márkák erősödése változó és kedvező dinamikákat sejtet előre.