Továbbra is az iPhone az amerikai tinik kedvence
Majdnem tízből kilenc amerikai Z-generációsnak almás telefonja van, tarol az Apple Watch is az óramárkák kategóriájában, egyedül streamingben nem tudja megverni a cupertinói cég a Spotify-t a korcsoportban.
A Piper Sandler befektetési bank legfrissebb, a fiatalok fogyasztói trendjeit bemutató jelentése szerint a Z-generáció körében kiugróan népszerűek az Apple termékei. A jelentés elkészítéséhez a kutatók 9193 amerikai tinédzsert kérdeztek meg, akiknek átlagéletkora 15,7 év volt, átlagos háztartási jövedelmük pedig 70 725 dollár. A megkérdezett több ezer tinédzser 87 százalékának van saját iPhone-ja, 88 százalékuk pedig a következő készülékként is iPhone-t választana.
Az iPhone népszerűsége a kutatók szerint fényes jövőt jósol az Apple eredményeit illetően, hiszen az almás mobilokat vásárló fiatalok a későbbiekben is tervezik, hogy kitartanak a márka mellett. 2013-ban a tizenévesek mindössze 55 százalékának volt iPhone-ja, míg 24 százalékuk az Android készülékeket részesítette előnyben. Ez az elmozdulás is mutatja az Apple márka erős vonzerejét a fiatalabb fogyasztók körében.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
De nem csak az iPhone, de az Apple Pay is népszerű: a tizenévesek 42 százaléka használja aktívan az Apple Pay-t, a cég átutalási alkalmazását. 34 százalék rendelkezik Apple Watch okosórával, ami az elsőszámú óramárka a korosztályban megelőzve a Casio, a Garmin és a Rolex márkákat. Egyedül egy olyan terület van, ahol nem az Apple terméke tarol, ez pedig a zenei streaming szolgáltatás. A megkérdezettek több mint 70 százaléka a Spotify-t használta zenehallgatásra az elmúlt hat hónapban, és csak 40 százalék az Apple Musicot, amit követ a YouTube Music, az Amazon Prime Music és a Soundcloud.
Az egyes konkurens mobilgyártók vezetői szerint az Apple tisztességtelenül szerzett dominanciát az okostelefon-piacon. Tavaly a Google rangidős elnöke, Hiroshi Lockheimer vádolta azzal a cupertinóiakat, hogy sok fiatal a társadalmi nyomás, és a korosztálya megítélése miatt érzi szükségét annak, hogy iPhone-t vásároljon.