Google Pixel: mennyi az annyi?
Tavaly több mint tízmillió Google Pixel márkájú okostelefon fogyhatott világszerte, ami a keresőcég hardvereladásainak eddigi csúcsát jelentheti.
Múlt héten bemutatkoztak a vadonatúj Google Pixel mobilok, a Pixel 8 és 8 Pro, melyeknél az iparági sztendereket messze túlteljesítő, kiemelkedően hosszú terméktámogatási ciklus az egyik legfőbb vonzerő a szolid teljesítményt nyújtó, megfizethető árú hardver mellett. A Pixelek ugyanakkor egyelőre aligha fogják meghódítani a piacot, mely részben a Google tudatos termékstratégiájának köszönhető, hiszen a cég továbbra is inkább egyfajta androidos referenciaplatformként tekint ezekre a készülékekre.
A Pixelekből ezzel együtt is fokozatosan egyre több fogy az idő előrehaladtával, így az IDC egyik vezető elemzője szerint a Google 2016-tól (a termékvonal megjelenésétől kezdődően) mostanáig 37,9 millió készüléken adott túl, az eladások növekedése pedig az utóbbi években "kétszámjegyű".
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
Tekintve, hogy közvetlenül a tavalyi széria, a Pixel 7 piacra kerülése előtt az eladások éppen 27 millió példánynál tartottak, ez egy év alatt nagyjából tízmillió új Pixel mobil eladását feltételezi, ami az eddigi legjobb éve lehet a márkának, túlteljesítve ezzel a 2019-es eladási rekordot (akkor 7,2 millió okostelefont értékesített a Google).
A Google értékesítési volumene ezzel együtt is szinte hibahatáron belül marad a globális okostelefon-piacon, ahol a nagyobb szereplők, így a Samsung és az Apple évente több százmillió készüléken adnak túl, érdekesség ugyanakkor, hogy a Pixel eladások éppen akkor tudtak növekedni, mikor a piac egésze egyébként jelentős mértékű visszaesést mutat a korábbi évekhez képest.
A Pixelek ráadásul földrajzilag erősen korlátozott területen, mindmáig összesen csupán 27 országban kaphatók, így a mobilok értelemszerűen hiányoznak többek között a világ egyik legnagyobb okostelefon-piacának tekintett Kínából is, de egyáltalán nincsenek jelen a hivatalos csatornákon a készülékek például Kelet-Európában, a Közel-Keleten vagy Afrikában.