Felújított mobilok forgalmazásába kezd a Telekom
Több, független kezdeményezést követően a legnagyobb magyar mobilszolgáltató, a Magyar Telekom is hozzáfogott a használt, felújított okostelefonok értékesítésébe. A piac az elszálló áraknak köszönhetően komoly bővülés előtt állhat, a szolgáltatók belépése pedig tovább pörgetheti a minőségi használtbizniszt.
Mától a új okostelefonok mellett immár használt, "A+ prémium minősítésű" készülékeket is vásárolhatnak az ügyfelek a Magyar Telekomnál, a piacvezető mobilszolgáltató ezzel hosszú előkészítő munkát követően csatlakozik az olyan független kereskedőkhöz, mint az eMAG-közeli Rejoy vagy éppen az Euronics.
A Telekomnál elérhető használt készülékek a felújítást végző beszállítónál típustól függően, 56 műszaki teszten esnek át, majd ezt követően cserélik a hibás alkatrészeket, biztosítják az adatok törlését, a szoftverfrissítést és a fertőtlenítést.
A kínálatban a szolgáltató ígérete szerint szinte új állapotú, csak minimális esztétikai hibával bíró, legalább 85%-os akkumulátor kapacitással rendelkező és töltővel, töltőkábellel ellátott készülékeket találhatók - más értékesítőkhöz hasonlóan a Telekom aktuális kínálatban jelenleg túlsúlyban szerepelnek a néhány éves iPhone-típusok és Samsung csúcskészülékek.
A felújított mobilok ugyanúgy a Telekom webshopjában érhetők el, mint az újak, ami egyben azt is jelenti, hogy szolgáltatás megrendelése esetén készülékkedvezményt is igénybe lehet venni hozzájuk, illetve kamatmentes részletfizetéssel is kérhetők.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
A globális gazdasági helyzetnek köszönhetően a felújított mobilok piaca szárnyal: A CCS Insights tanácsadócég 2023 első negyedévét vizsgáló friss tanulmánya szerint egyre kevesebb új mobil talál gazdára, míg a felújított készülékek eladásai folyamatosan nőnek, részben amiatt, hogy a vásárlók csökkenteni szeretnék kiadásaikat, másrészt egyre fontosabbnak tartják a környezetbarátabb, tudatosabb vásárlást.
Az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest 14 százalékos növekedéssel 13,3 milliárd dollár bevételt generált a felújított mobiltelefonok piaca, miközben az új készülékek eladásai összességében 2 százalékkal estek.
A mobilszolgáltatók számára a felújított mobilok forgalmazása ugyanakkor komoly diplomáciai kihívásokat rejthet, hiszen a legnagyobb partnernek számító készülékgyártók alapvetően ellenérdekeltek a felújított mobilok tömeges értékesítésében, mely a piaci körülményektől függően akár jelentősen kannibalizálhatja az új modellek értékesítését.