No more thing - telefon nélküli bemutatót tartott a Huawei
Tegnap óriási felhajtással csaknem kétórás termékbemutatót tartott Kína legnagyobb IT-nagyvállalata, a Huawei Technologies, mely jócskán bővelkedett a teátrális és olykor kifejezetten katartikusnak tűnő elemekben, ám még a legendásan lokálpatrióta kínaiak egy részében is maradt hiányérzet az eseményt követően.
Új termékek egész garmadáját jelentette be hétfőn a Huawei Technologies, Kína legnagyobb és az ázsiai régió egyik legfontosabb IT-gyártója, mely az amerikai embargók egyik elsődleges célpontja is egyben. A társaság fogyasztói üzletágának elmúlt években tartott talán legfontosabb rendezvényét Kínában (és alighanem az Egyesült Államokban is) fokozott érdeklődés kísérte, hiszen a cég rajongói (és az amerikai hivatalnokok) biztosak voltak benne, hogy ezúttal minden titokra fény derül a Kínában egyébként már augusztus óta megvásárolható új csúcskategóriás mobilról, a Huawei Mate 60 Pro-ról.
Az újdonsággal kapcsolatos hype-ot jól hajtotta, hogy a gyártó új csúcsmobilja, illetve annak sorsa az elmúlt hetekben az amerikai szankciók által megtépázott kínai technológiai ipar főnixként való feltámadásának egyfajta szimbólumává vált, a gyártó titkolózása pedig ha lehet csak még jobban felkorbácsolta a kedélyeket.

A teátrális elemekben bővelkedő, több ezer ember által élőben, több millió néző által pedig online követett esemény elején aztán Yu Chengdong, a Huawei Technologies fogyasztói üzletágának vezetője hamar kijelentette, hogy a mindenkit érdeklő Mate 60 Pro-ról az eseményen az eddigiekhez képest pontosan annyi plusz információt árulnak el, mint eddig, vagyis
SEMENNYIT.
Introvertáltak az IT-ban: a hard skill nem elég Már nem elég zárkózott zseninek lenni, aki egyedül old meg problémákat. Az 53. kraftie adásban az introverzióról beszélgettünk.
Yu helyette megköszönte az "egész nemzet" eddigi támogatását, illetve megígérte, hogy a cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a készülékből minél többet sikerüljön legyártani. A részlegvezető szavai ezzel lényegében alátámasztották azokat a jórészt amerikai elemzői véleményeket, miszerint a kínai óriás a Mate 60 Proból erősen limitált mennyiséget tud csak gyártani, a szinte kizárólag a honi piacra szánt készülék pedig jelenlegi formájában inkább tekinthető az amerikaiak irányába intézett blöffnek vagy egyfajta médiahacknek.
A több mint kétórásra nyúlt bemutató - melyen többek között elektromos autó koncepció, új tablet, okosóra, headset és más termékek is előkerültek - után a lelkesítőnek szánt showelemek dacára érezhetően maradt némi űr még a legendásan lokálpatrióta kínai közönségben is, de legalábbis a legnagyobb helyi közösségi platformon, a Weibo-n tömegével jelentek meg azok a posztok, melyek a telefon bemutatóját, illetve az ahhoz kötődő katarzisélményt hiányolták.
Az augusztusban minden különösebb fanfár nélkül piacra dobott Huawei Mate 60 Pro egyszerre szimbolikája a kínai cég okostelefon-piacra való visszatérésének, illetve az egész kínai chipgyártó ipar önálló lábra állásának, még akkor is, ha az amerikai szankciók révén a kínaiak jelentős részben saját országuk határai közé szorulnak be, illetve elsősorban honi piacukra számíthatnak a jövőben - vagyis szinte kizárt, hogy a Huawei újra a világ második legnagyobb okostelefon-gyártójává válhasson, mint fénykorában.
A tegnapi bemutató a slusszpoén nélkül is rímelt a nagy visszatérésre, igaz, teljesen más aspektusból. Két évvel ezelőtt ugyanis ezen a napon utazhatott haza évekig tartó kanadai házi őrizetéből Meng Van-csou, a Huawei pénzügyi igazgatója, a vállalat alapító-tulajdonosának lánya.