Kiválasztotta tévés technológiai partnerét a 4iG
A cégcsoport strukturaváltásával párhuzamosan teljesen új alapokra helyezi televíziós műsorelosztó szolgáltatását a 4iG. A vállalat három leányvállalatából összeálló új távközlési szolgáltató a NAGRA rugalmasan alakítható, robosztus tartalomdisztribúciós megoldását választotta
Jelentősen átalakítja televíziós műsordisztribúciós platformját a 4iG csoport, illetve a jelenleg még három különállóan működő leányvállalatból rövidesen összeálló új szolgáltató, a ONE. A cégcsoport a svájci Kudelski NAGRA tartalomelosztó- és tartalomvédelmi megoldását választotta, mely technológiafüggetlen platformként rugalmasan bevethető a vállalatcsoport összes jelenleg rendelkezésre álló infrastruktúráján.
Az ugyanakkor egyelőre még nem nyilvános információ, hogy az elmúlt években felvásárolt, illetve rendelkezésre álló televíziós tartalomdisztribúciós szolgáltatások közül mindegyiket megtartja-e a 4iG, esetleg egy részüket részben vagy teljes egészében értékesíti.
A szolgáltató egyedi igényei szerint testreszabható és márkázható NAGRA OpenTV Video Platform a fentiek alapján akár a Vodafone Magyarország Liberty Globaltól (UPC Magyarországtól) megörökölt kábeltévé-platformján, akár a Digi FTTH-alapú és IPTV (ex-Invitel területek), valamint az Antenna Hungária DVB-T2 platformján is képes lesz kezelni a lineáris csatornákat, emellett a technológiai háttértől függően ma már olyan, alapvető kiegészítő szolgáltatásokat nyújtani, mint a műsorvisszanéző funkció (catch-up tv), a hálózati műsorrögzítés (nPVR) vagy az előfizetéses és tranzakcióalapú műsorkölcsönzés (SVOD, TVOD). A rendszer emellett lehetőséget ad a későbbiekben arra, hogy felhős játékplatformként vagy VR-alapú tartalomfogyasztás alapjaként is működjön.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Ma a Digi Kft. és a Vodafone Magyarország hálózata egyaránt jellemzően DVB-C vétellel (noha eltérő topológiával) juttatja el a lineáris tévéadásokat a háztartásokban található tévékészülékekre - a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) által közzétett, tavaly év végi statisztikák szerint előbbi ügyfelei a teljes piac 23%-át, utóbbié a 19%-át adták a 2022-es negyedik negyedévben, ezzel a 4iG Csoport csaknem 1,47 milliónyi tévés háztartással összességében a legnagyobb televíziós műsorelosztó hazánkban, megelőzve a második Magyar Telekomot.
A Vodafone Magyarország tévés előfizetői jelenleg elsősorban a Vodafone Csoport számára gyártott, egyedi szoftverkörnyezetet futtató Vodafone TV set-top boxot használhatják a kódolt digitális kábeltévé-csatornák vételére, míg a Diginél nincs kódolás a home gatewayből érkező DVB-C jelen, így a szolgáltató által továbbított tévécsatornák a háztartáson belül tetszőleges számú, DVB-C vevővel ellátott készülékre szétoszthatók.
A NAGRA platformjának segítségével nyújtott tévészolgáltatás a technológiai partnerekkel együttműködve elvileg a meglévő szolgáltatói eszközökön, emellett márkázott androidos beltéri egységeken (itt az elsődleges partner a szakmában jól ismert francia Sagemcom), Apple TV-n, illetve OTT-rendszerben okostévés és mobiltelefonos applikáción keresztül is elérhetővé válhat a szolgáltató választásától függően.
Szinte biztos, hogy ha az infrastruktúra meg is marad változatlanul, az előfizetőknél lévő Vodafone TV eszközöket idővel kénytelen lesz visszavonni a ONE, illetve választásától függően új set-top boxok használatára kötelezheti az előfizetőket. Mindkét megoldásra van példa a hazai piacon, így a Magyar Telekomnál jelenleg kötelező a beltéri egység használata a televíziók mellett, ezzel szemben a nemrég bevezetett Yettel TV-nél opciós az androidos set-top box, a platform emellett okostévés applikációk széles körével használható.