Adatmigrálásba kezd a 4iG Csoport
Az ősszel új szakaszába lép a távközlési érdekeltségek konszolidációja a 4iG Csoporton belül azzal, hogy a leányvállalatok előfizetőinek személyes adatait közös adatbázisba rendezi a cégcsoport.
Szeptemberben közös adatbázisba rendezi a vállalatcsoport távközlési érdekeltségeiben jelenleg külön adatbázisokban kezelt személyes adatokat a 4iG Nyrt. - közölték az érintett vállalatok, a Digi Kft.. az Antenna Hungária Zrt. és a Vodafone Magyarország Zrt. ügyfeleikkel a napokban. Ezzel több millió felhasználót érintően operatív szinten is megkezdődik az a konszolidációs folyamat, melynek eredményeként a vállalatcsoport a jelenlegi, széttagozódott telekommunikációs cégstruktúrát, egyben működését is racionalizálja.
Az előfizetőknek küldött közlemény indoklása szerint az adatmigrálásra azért kerül sor, hogy a cégcsoport azonosítsa a közös előfizetőket, értékesítési szempontból elemezze az adatsorokat, és helyesbítse az esetlegesen pontatlan személyes adatokat.
Ez a típusú adatkezelés, adatbázis-összevonás törvény által biztosított lehetősége a 4iG-nak, hiszen arra
a közös adatkezelők piaci helyzetének felméréséhez, értékesítési stratégiáinak összehangolásához, az értékesítéssel kapcsolatos döntések meghozatalához és azok végrehajtása révén a lakossági ajánlataik optimalizálásához és a bevételeik növeléséhez fűződő, összességében a GDPR szerinti jogos gazdasági érdek alapján kerül sor.
A közös előfizetői adatbázis létrehozásával kapcsolatos adatkezeléssel szemben az érintett ügyfelek legkésőbb szeptember 30-ig előzetesen tiltakozhatnak.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
A 4iG tulajdonában lévő magyarországi távközlési érdekeltségek esetében talán a legfontosabb kérdés, hogy a Digi és a Vodafone által üzemeltetett vezetékes távközlési infrastruktúra földrajzilag milyen átfedést, eloszlást mutat, illetve adott esetben hány Vodafone mobilelőfizető lakik olyan címen, ahol a Vodafone vezetékes szolgáltatásai nem érhetők el, a Digié viszont igen.
A Digi 2022-es felvásárlásával a 4iG több mint 1,1 millió előfizetőt szerzett, melynek túlnyomó része a cég, illetve a jogelőd Invitel vezetékes infrastruktúráját használja. A Vodafone idén év elején lezáródó akvizíciójával pedig mintegy hárommillió mobilos ügyfél és további 800 ezer vezetékes előfizető (az egykori UPC-előfizetők) kerültek a cégcsoporthoz.
A szintén a cégcsoporthoz tartozó Antenna Hungária a lakossági távközlési piacon jórészt a fizetős digitális földfelszíni műsorszórással (mindigTV Prémium) van jelen, a teljes piac méretét tekintve marginális, mintegy 70 ezres ügyfélbázisával.
Az adatbázisok összefésülését később alighanem a cégstruktúra átalakítása követi majd, így a három fent említett cég az eddig nyilvánosságra került információk szerint egyetlen lakossági/vállalati telekommunikációs szolgáltatócéggé olvadhat majd össze (ez lesz a ONE), ugyanakkor nem kizárt, hogy e folyamatot megelőzően értékesítésre kerülnek további eszközök - ahogy az történt a nyár elején a Digi saját mobilhálózati infrastruktúrájával.
A menedzsment részéről eddig elhangzottak alapján a legvalószínűbb szcenárió az lehet, hogy a szolgáltatócég mellett a 4iG egy telekommunikációs infrastruktúracéget is létrehoz majd, ezzel megfelelve azoknak a globális piaci trendeknek, melyek évekkel ezelőtt Magyarországra is begyűrűztek a Vodafone saját toronycége, a Vantage Towers, valamint a PPF infrastruktúra-cége, a CETIN megjelenésével.