Modernebb megjelenést kap az Android brand
Egy nagybetű és egy „karakteresebb” robot jár az Android brand újragondolásával, természetesen a Material Design formavilágának nyomát követve.
A korábban kiszivárgott képek után most már bizonyossá vált, hogy az Android 14 közelgő bevezetése előtt a Google frissíti az operációs rendszerhez fűződő márka vizuális megjelenését, ami jobban hasonlít egy Google-termékre, mint valaha. Az újdonságokat részletező blogbejegyzésében a cég szemlélteti a régi és az új logó közti különbségeket, amin látható, hogy a betűtípus azért nem követi teljesen a Google logójának formáit, de jelentősen közelít hozzá, a kezdő A-betű immár nagybetűvel szedett.
Jason Fournier, a Android fogyasztói márkakezelésért felelős igazgatója szerint ez az első lépés afelé, hogy a két márka vizuálisan erősebben kötődhessen egymáshoz, és jobban kifejezze, hogy bár az Android nyílt forráskódú, még mindig a Google terméke, ami ugyanolyan fontos, mint a keresőcég többi szolgáltatása. A rebranding ez esetben viszont nem annyira nagy mérföldkő, mint a 2019-es irányváltás, amikor a cég úgy döntött, elhagyja a desszertek neveit az újabb rendszerek jelzéséből, a KitKat és a Lollipop után nem választ többé édességeket az egyes verziókhoz.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A zöld robot, a „Bugdroid” figura természetesen nem megy sehova, a négy évvel ezelőtt végrehajtott márkajelzés-frissítéskor az Android hivatalos kabalája hivatalos logóvá vált, és most túléli az újabb átalakítást is. A robot kilépve a 2D-s síkból egy 3D-s, futurisztikusabb formát kapott, ami a tervezők szerint „karakteresebbé” teszi a figurát, és átmenetet jelez a digitális és a valódi tér között.
Az Android új verziója még az ősszel landol az okostelefonokon, jó eséllyel az Android 14 és a Pixel 8 október negyedikére időzített megjelenése idején. A Google a 2019-es rebranding idején említette, hogy az Android készülékek ökoszisztémájába 2,5 milliárd eszköz tartozik, a friss bejelentéssel ez a szám már átugrotta a 3 milliárdot, tehát bár a növekedés kétségkívül megfigyelhető, nem nevezhető robbanásszerűnek.