Sosem avatkozott még ekkora dezinformációs kampányba a Meta
Nem túl kifinomult, de annál kiterjedtebb volt a Kínához köthető akció, amihez kapcsolódóan a közösségi óriás 9000 Facebook- és Instagram-fiókot távolított el.
Egy kínai szervekhez köthető dezinformációs kampányt sikerült megzavarnia a Metának, amit a közösségimédia-óriás azért könyvel el kiugró sikerként, mert tudomása szerint a világ eddigi legkiterjedtebb, platformokon átívelő rejtett manipulációs műveletéről van szó. A cég a Facebookról több mint 7700 fiókot, 930 oldalt, 15 csoportot és 15 Instagram-profilt távolított el, amelyek manipulatív, vagy téves információkat tartalmazó bejegyzéseket tettek közzé az ujgurokat elnyomó kínai vezetőséggel kapcsolatban.
A hálózat emellett az Egyesült Államokkal kapcsolatos negatív kommentárokat, valamint a koronavírus-járvány eredetéről szóló dezinformációt terjesztett, egyes cikkeket akár nyolc nyelvre lefordítva, többek közt Ausztrália, az Egyesült Államok, Japán, Tajvan felhasználói közt. Körülbelül 560 ezer felhasználó követett egy vagy több oldalt, a kampány pedig 3500 dollárt költött facebookos hirdetésekre.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
A kampányt futtató hálózat szinte minden népszerű közösségi platformon jelen volt/van, beleértve a Redditet, a Mediumot, a Tumblr-t, a YouTube-ot és a korábban Twitterként ismert X-et, a kutatók szerint több mint 50 felületet említenek. A cég fenyegetésekkel foglalkozó hírszerzésért felelős globális vezetője, Ben Nimmo szerint ugyan méretében kiterjedt volt a hálózat, de a kivitelezők ügyetlen módszereket használtak, és nem tudtak autentikus közösséget építi maguk köré, hogy túllépjenek a saját információs buborékukon.
A kampány oldalainak összességében több mint 500 000 követője volt, többsége nem valódi, létező felhasználó. Az összehangolt tevékenységre utal továbbá, hogy a Meta által észrevett minta szerint a fiókok nagy része egy megosztott helységben, feltehetően egy irodából volt aktív, pekingi idő szerint délelőtt és délutáni műszakok szerinti váltásban, szünetekkel és ebédidővel.
A kutatók a„Spamouflage” néven említik a kampányt, ami a Meta negyedéves fenyegetési jelentése szerint az eddigi legnagyobb ismert, platformok közötti titkos befolyásolási művelet. A Meta emellett felderített és részletesebb elemzést tett közzé egy orosz dezinformációs kampányról, amelyet röviddel a 2022-es ukrajnai háború kezdete után azonosított.