Vállalati ChatGPT-vel állt elő az OpenAI
A ChatGPT bejelentése utáni talán eddigi legfontosabb hírével jelentkezett a startup, már elérhető a sikerszolgáltatás kifejezetten cégekre szabott verziója, emellé a későbbiekben érkezhet egy másik üzleti szint is.
A ChatGPT debütálása utáni első különösen nagy jelentőségű hírrel jelentkezett az OpenAI augusztus utolsó hetében, indul a generatív nyelvi modellre (LLM) épített chatbot Enterprise, azaz vállalati szintje. A terméket kevesebbet mint egy éve fejlesztik 20 különböző méretű és profilú szervezet közreműködésével, a bétatesztben eddig részt vett a Block, a Canva és az Estée Lauder. Az OpenAI képviselője szerint a legfontosabb eltérés a Microsoft vállalati MI-chatbotjához, a Bing Chat Enterprise-hoz képest, hogy a Microsofttól teljesen független termékről van szó.
A ChatGPT Enterprise a GPT-4 modellt teszi korlátok nélkül használhatóvá, az eddig elérhető nyilvános verziónál közel kétszer gyorsabb, emellett a különféle API-khoz és fejlettebb elemzésekhez való hozzáférést kínál. A legfontosabb különbség azonban a fogyasztók és a vállalati felhasználók számára készült verziók közt, hogy az Enterprise lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy vállalati adatokkal szabják testre a ChatGPT-t a saját használati eseteiknek és céljaiknak megfelelően, "vállalati-szintű" adatvédelem és biztonság mellett.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Ez egyben azt is jelenti, hogy a cég üzleti adatait nem használja fel az OpenAI a modellek továbbképzésére, az ügyfelek beszélgetéseit és adatait pedig titkosítják (AES 256), így a belsős információk a szervezeten belül maradnak. Ennek ellenére nem olyan meglepő módon a szolgáltatás különféle metaadatokat és összesített adatokat naplóz a termék használatával és a teljesítménnyel kapcsolatban.
A cég egy másik szint bevezetését is tervezi, a ChatGPT Business néven a kisebb csapatok számára kínálna üzleti csomagot a jövőben, de nem osztott meg információkat a megjelenés tervezett időpontjáról. Brad Lightcap, az OpenAI vezérigazgatójának elmondása szerint azért nem közlik a vállalati ChatGPT hivatalos árát, mert azt az ügyfelek méretéhez és tevékenységéhez mérten határozzák meg.
A Microsoft korábban az év eddigi legnagyobb MI-vel kapcsolatos befektetését lépte meg, amikor további 10 milliárd dollárt adott az OpenAI-nak, a startup így áprilisban állítólag 300 millió dolláros részvényeladást zárt 27 és 29 milliárd dollár közötti értékkel. A ChatGPT tavaly novemberi utáni indulása után két hónap alatt meghaladta a 100 millió aktív havi felhasználót, amire korábban addig nem volt példa.