Kiszáll a meteorológiai bizniszből az IBM
Eladja időjáráselőrejelző szolgáltatásokat nyújtó részlegét az IBM. A cég, mely az utóbbi egy évben jelentős hangsúlyt fektet az alap kompetenciák erősítésére és a nem kritikus divíziók leépítésére ezzel csaknem nyolc év után adja fel az üzletágat.
Eladja a Weather Company nevű leányvállalatát az IBM - jelentette be szerdán az amerikai tech óriás, melynek menedzsmentje az utóbbi időszakban többször is jelezte, hogy elsősorban az alaptevékenységekre fókuszálva képzeli el a jövőt. A divízióhoz tartozik többek között a Weather Channel mobil app és az ugyanezen a néven működő weboldal, a Weather.com, a Weather Ungerground és a Storm Radar nevű szolgáltatások.
A cég az egységet egy magánbefektetői alapnak, a Francisco Partnersnek adja el, a várhatóan jövő áprilisban záródó ügylet értékét azonban a felek nem hozták nyilvánosságra. A tranzakció kapcsán kiadott közleményében az új tulajdonos leszögezte, hogy a jövőben az üzletágat közelebb kívánják vinni a fogyasztókhoz újabb szolgáltatások integrálásával.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A tranzakciót követően az IBM továbbra is hozzáfér majd a társaság által szolgáltatott időjárási adatokhoz, melyeket a vállalati ügyfeleknek szánt mesterséges intelligencia-alapú termékeinél használ majd fel - áll a bejelentésben.
Az IBM 2016-ban vásárolta fel a Weather Companyt 2 milliárd dollárért cserébe, melynek eladása nem hivatalos információk szerint idén április óta volt napirenden. Az időjárás-platform jelenleg becslések szerint havonta átlagosan mintegy 415 millió felhasználót szolgál ki, ám ezzel együtt sem érhet annyit, mint amennyiért 2016-ban megvette az IBM - korábbi becslések valamivel egymilliárd dollár feletti értékről szólnak.
Az egység értékesítése jól illik a Nagy Kék nemrég meghirdetett stratégiaváltásához, melynek értelmében a vállalat a továbbiakban elsősorban a fő bevételforrást jelentő nagyvállalati megoldásokra, így azokon belül bizonyos szoftvertermékekre, felhős megoldásokra és az MI-re (Watsonx) fókuszál.