Beleállt a ketyegő norvég büntetésbe a Meta
Bírósági eljárással próbálja megállítani a naponta ketyegő, jelentős összegű adatvédelmi bírságát a Facebook tulajdonosa Norvégiában, ahol a célzott hirdetések miatt ütötte meg a bokáját a Meta.
Augusztus 7. óta napi szinten egymillió norvég koronát, azaz átszámítva mai árfolyamon körülbelül 33 millió forintot kell fizetnie a Meta-nak a norvég állampolgárok személyes adatainak jogosulatlan kezelése miatt - a helyi adatvédelmi hatóság júliusi határozatában foglaltak végrehajtásának korlátozását most a bíróságtól kérte az amerikai multi.
A Meta érvelése szerint a cég már korábban kinyilvánította, hogy a jövőben az Európai Unió, illetve az Európai Gazdasági Térség tagországaiban élő felhasználók egyedi, reklámcélú profilozását, illetve követését azok kifejezett előzetes hozzájárulásukhoz fogja kötni, ezért a norvég hatóság, a Datatilsynet eljárása valójában okafogyottá vált.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A skandináv ország adatvédelmi hatósága július 14-én hozott határozatot az ügyben, melyben előrevetítette, hogy ha a Meta az augusztus 4-i határidőig nem változtat drasztikusan korábbi adatvédelmi irányelvein, de legalábbis nem terjeszti elő a hatóságot meggyőző változásokat, a fent leírt összegű bírságra számíthat.
A Meta augusztus elsején arra hívta fel a hatóság figyelmét, hogy az ír szakhatóság januári határozatában foglaltaknak még az ősz során meg kíván felelni (ez egyébként a feltétele egyben annak, hogy a cég a továbbiakban az Európai Unióban folytathassa a tevékenységét), a Datatilsynet eljárása ezért "túlzó mértékű" és szükségtelen volt.
A norvég hatóság ugyanakkor erre válaszul kifejtette, egyelőre semmi biztosat nem tudni arról, hogy a Meta pontosan milyen módon és mikor fogja kérni a felhasználók beleegyezését a célzott hirdetések kiszolgálásához, a jogsértő állapot márpedig mindaddig fennáll.